کد خبر ۴۱۱۳۴ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۲
امام جمعه قم:

خودکفایی در تولید و صنعت عبادتی برای مسئولان کشور است

قم - نماینده ولی فقیه و امام جمعه قم، خودکفایی در تولیدات و صنعت را ضرورتی برای جامعه اسلامی و عبادتی برای مسئولان کشور دانست و گفت: نباید به کشورهای دیگر وابسته شویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم طی سخنانی تأمین نیازهای مردم را عبادتی اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: اگر جامعه‌ای نتواند نیازهای مادی خود را تأمین کند به دیگران وابسته خواهد شد و وابستگی به سایر کشورها سبب تحت تأثیر قرار گرفتن مردم نسبت به فرهنگ آن‌ها می‌شود و عبادت واقعی با وابستگی به غیر شکل نمی‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد کفار از جهت اقتصادی و تأمین نیازهای ضروری جامعه بر کشور مسلط شوند، گفت: در اسلام تأکید شده است که مسلمانان تا می‌توانند باید با تکیه به داشته‌های خود بر روی پای خود بایستند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تکیه بر داشته‌های خود را به معنی عدم ارتباط با سایر کشورها برای رفع نیازها و یا پرهیز از ارتباط منطقی برای کسب تجربه و دانش آنها ندانست و تأکید کرد: آن جایی که نیاز است و طبیعی است که ارتباط برقرار شود لازم است با درایت، تدبیر و تحت حاکمیت رهبر عادل جامعه اسلامی انجام شود زیرا نباید از فریب‌های دشمن در این میان غافل بود.

وی وابستگی ملت ایران به غرب در دوران طاغوت را یادآور شد و افزود: زمانی آمریکا و غربی‌ها به شدت از استقلال این کشور جلوگیری می‌کردند تا ما وابسته بمانیم واگر در جایی هم حرکتی برای خودکفایی بوجود می‌آمد به نحوی طراحی و برنامه‌ریزی می‌گردند که ما وابسته باقی بمانیم و خود را مالک ایران می‌دانستند ولی به برکت انقلاب دست و منافع آنها از این کشور قطع شده و انها نگران هستند.

آیت الله سعیدی خودکفایی در تولید و به‌خصوص صنعت را یک اصل و ضرورت دانست و گفت: نباید به کشورهای دیگر وابسته شویم ولی برای استفاده از تجربیات و علم آن‌ها منعی وجود ندارد. این استفاده نیز نباید دوباره وابستگی ایجاد کند.

وی با اشاره به تجربیات و موفقیت‌های اقتصادی و صنعتی برخی کشورها که در برهه‌ای از زمان همه سرمایه‌های خود را از دست داده بودند، گفت: این کشورها براساس حس نوع دوستی و وطن خواهی و بیگانه ستیزی خود کار را مایه آبرو و شرف خود می‌دانند لذا در مدت زمان کوتاهی توانستند به قطب‌های اقتصادی دنیا تبدیل شوند و این وضعیت قطعاً مورد خواست کشورهای بزرگ اقتصادی دنیا نبود.

امیر طیبی‌نژاد، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم نیز در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات این شرکت در سطح شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: خوشبختانه طی چند سال اخیر سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با نگاه حمایتی خود در استان قم اقدامات خوبی در بخش‌های تأمین زیرساخت‌ها، نیازهای نرم افزاری و سرمایه گذاری بخصوص سرمایه گذاری خارجی انجام داده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com