کد خبر ۴۱۲۹۲ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۱
آیت‌الله علوی گرگانی:

رفتارهای برخی تجمع‌های تبلیغاتی هنجارشکنانه بود

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان گفت: متأسفانه در این ایام شاهد برخی حرکات و رفتارهای هنجارشکنانه در تجمع‌های تبلیغاتی بودیم که بسیار زننده و دل‌آزار بود که امیدواریم دیگر شاهد این نوع رفتارها نباشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار داشت :مسئولیت خطیری است که بر گردن شما نهاده شده  است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از ائمه معصومین (ع) افزود : در روزگار شما روزهایی است که نفحات و نسیم‌های الهی در آن می‌وزد که خود را باید در معرض این نفخات قرار داد تا متنعم شد که امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از همین فرصت‌های الهی است.

وی بابیان ضرورت عمل به امربه‌معروف و نهی از گفت:جایگاه امربه‌معروف و نهی از منکر در نزد اسلام جایگاهی بس رفیع است و اصلاح و پیشرفت اسلام در سایه آن ممکن است .

وی دامنه گسترده امربه‌معروف و نهی از منکر را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد:دامنه این فریضه تمام احکام و  مسائل شرعی را در برگرفته است و به‌تمامی مسائل نظر دارد که ناشی از اهمیت فراوان این امر مقدس است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به تفاوت‌های عمده شهر مقدس قم با سایر شهرها تأکید کرد:مهاجرنشینی یکی از ویژگی‌های عمده شهر قم است که از شهرها و کشورهای مختلف جهان در این شهر سکونت دارند که این قضیه به خاطر التقاط فرهنگی و قومیتی به‌نوبه خود انضباط و یکپارچگی شهری را دچار مشکل می‌کند.

وی الگو و اسوه بودن را دومین ویژگی شهر قم دانست و تصریح کرد: قم شهری است که چشم امید متدینان و مؤمنان به‌سوی این شهر است و تحرکات آن بر سایر شهرها تأثیر می‌گذارد.

مرجع تقلید شیعیان برخی تحرکات و رفتارهای تبلیغاتی را در شهر قم موردانتقاد قرارداد و خاطرنشان کرد:متأسفانه در این ایام شاهد برخی حرکات و رفتارهای هنجار شکنانه در تجمع‌های تبلیغاتی بودیم که بسیار زننده و دل‌آزار بود که امیدواریم دیگر شاهد این نوع رفتارها نباشیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com