کد خبر ۴۱۳۳۹ انتشار : ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۶
آیت‌الله اعرافی:

منتخبان مردم نسبت به وعده‌های خود جامعه عمل بپوشانند/ منتخبان به آرمان‌های انقلاب وفادار باشند

یت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: منتخبان مردم نسبت به وعده‌های خود جامعه عمل پوشانده و به آرمان‌های انقلاب وفادار باشند، چراکه در این راستا حوزه آمادگی هر نوع کمکی را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در گردهمایی مبلغان که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد،  ضمن گرامیداشت حضور پرشکوه مردم در انتخابات اظهار داشت: مشارکت مردم سبب قوام نظام می‌شود، همچنین امیدواریم منتخبان مردم نسبت به وعده‌های خود جامعه عمل پوشانده و به آرمان‌های انقلاب وفادار باشند، چراکه در این راستا حوزه آمادگی هر نوع کمکی را دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تبلیغ را ذات حوزه‌های علمیه دانست و گفت: حوزه بدون تبلیغ در تراز اسلام نیست، چراکه حقیقت حوزه در تبلیغ است و اگر پیام‌رسانی از حوزه گرفته شود، در واقع ذات آن گرفته‌شده است.

وی با بیان لزوم توجه به سنت‌های حوزه و علوم و مباحث جدید عنوان کرد: باید تجربه‌های گران‌قدر بزرگان حوزه را در قالب شیوه‌های جدید ادغام کرده و آن را با علوم اجتماعی پیوند بزنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به ویژگی‌های مهم واصلی یک تبلیغ اثرگذار خاطرنشان کرد: تبلیغی در اسلام و حوزه ارزش داشته و اثرگذار است که از عمق جان بر خواسته باشد و با اخلاص و انگیزه الهی صورت گرفته باشد.

وی افزود: مقام تبلیغ جدای از مقام حاکمیت است و ذات آن صداقت و صمیمیت و اخلاص است، همچنین فرد مبلغ باید با اخلاص‌ترین مردم باشد.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه تبلیغ در نظام حوزه فرای دادوستد و مباحث اقتصادی است، تصریح کرد: تبلیغ در نظام یک کالای قابل معامله نیست و اگر مزد در ازای تبلیغ یک اصل شود، تبلیغ را به ناکارآمدی سوق می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اصل و پایه تبلیغ باید بر دوش خود مردم باشد و به سن و مکان و زمان خاصی محدود نشود و فرد مبلغ نیز در همه حال به‌عنوان یک مجاهد در حال تبلیغ دین الهی باشد.

امام‌جمعه قم گفت: تبلیغ در حوزه باید چهره به چهره و خانه به خانه و با متن زندگی مردم همراه  شود، که این مشی بزرگان حوزه در طول تاریخ بوده  اما باید به ابزارهای جدید ارتباطی هم کاملاً توجه کرد.

وی با تأکید بر اینکه تبلیغ در نظام حوزوی باید با دستگیری و حساسیت نسبت به زندگی و مشکلات مردم همراه باشد، ادامه داد: مبلغان نسبت به دردها و مصائب جامعه بی‌تفاوت نباشد بلکه با ورود سنجیده برای تعالی معنوی و رفع گرفتاری مردم تلاش کنند.

آیت‌الله اعرافی ابعاد مختلف تبلیغ را مورد اشاره قرارداد و بیان کرد: همه عرصه‌های زندگی یک شخصیت سالم باید در تبلیغ موردتوجه قرار بگیرد و یک انسان با  تمامی ابعاد آن باید مطرح شود.

وی ادامه داد: اصل مهاجرت یکی از سنت‌های اصلی حوزه‌های علمیه است و در تاریخ حوزه‌ها شاهد هزاران مهاجرت نور آفرین هستیم، این سنت باید حفظ‌شده و این فرهنگ رونق بیشتری بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه تبلیغ باید جز لاینفک یک روحانی باشد، تصریح کرد: حس تبلیغی در وجود یک روحانی باید دائمی باشد و همیشه خود را نسبت به آن ملتزم بداند، چراکه روحانی دوران بازنشستگی ندارد و این حس باید دائماً در او تقویت بشود.

وی بابیان اینکه نباید از علوم و پیشرفت‌های نوین جهانی در تبلیغ غافل شویم، اظهار داشت: حوزه متکامل و پیشرفته همواره از تجربه‌ها و دانش‌های نو بهره گرفته که لازم است این سنت همچنان ادامه یابد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اهمیت مسجد در زمینه‌های تبلیغی ادامه داد: محوریت و مرکزیت حوزه‌ها در تبلیغ مساجد هستند و شایسته است که تلاش کنیم تا مساجد در تراز حوزه‌ها از نظر کمی و کیفی  بالا رفته و از مراکز دیگر مانند مدارس و هیئت‌های مذهبی نیز استفاده کنیم.

وی بابیان اینکه دشمن درصدد تخریب مبانی دینی و اعتقادی جامعه است، خاطرنشان کرد: تقویت مبانی اعتقادی باید یکی از محورهای تبلیغ باشد، چراکه امروز میزان هجمه‌های دشمن در این عرصه فراوان است.

امام‌جمعه قم مباحث آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی را موردتوجه قرارداد و گفت: یکی دیگر از محورهای اصلی تبلیغ باید مبحث آسیب‌های اجتماعی و معضلات خانوادگی باشد، چراکه به‌شدت مورد نگرانی رهبری است و حوزه در مقابل این آسیب‌ها مسئول است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گفتمان و مبانی انقلاب باید یکی دیگر از محورهای تبلیغ باشد که مستلزم شناخت ظرافت‌های فراوانی است، همچنین معرفی حوزه و دستاوردهای حوزه نیز باید از محورهای تبلیغ باشد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com