کد خبر ۴۱۳۴۴ انتشار : ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۲

سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به سمت بهره وری سوق داده شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی باید به سمت بهره وری و بهینه سازی مصرف برود تا بتوان از امکانات موجود در این حوزه به اشتغال و تولید مناسب دست یافت.

محمدرضا طلایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به روز بهره وری و بهینه سازی مصرف افزود: جهاد کشاورزی استان در جهت بهره وری و بهینه سازی مصرف، فرآیندهای مختلفی پیموده که یکی از اقدامات مهم در این بخش کاهش مصرف آب است.

وی تصریح کرد: در سه سال گذشته با تلاش های صورت گرفته بیش از 7 هزار هکتار زمین کشاورزی با اعتباری بالغ بر33 میلیارد تومان زیر پوشش آبیاری با فشار رفته است.

طلایی خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین در راستای ایجاد اشتغال گام های خوبی برداشته شده و بیش از 3 هزار و 600 شغل پایدار در حوزه کشاورزی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: با وجود کاهش مصرف، در تولید گندم موفقیت های خوبی به دست آمده و امسال نسبت به سال قبل در حدود 6.5 میلیون تن گندم بیشتری از کشاورزان خریداری شده است و در قم 20 هزار تن افزایش خرید گندم از کشاورزان قمی داشته ایم که نشان دهنده بهبود وضعیت مصرف آب است.

طلایی یادآور شد: در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی نیز اقداماتی در مسیر بهره وری و بهینه سازی مصرف صورت گرفت و حدود 95 درصد از پروژه های اقتصاد مقاومتی در قم محقق شد.

وی بیان کرد: همچنین به منظور تغییر الگوی کشت نیز در سال گذشته 7 هزار هکتار باغ های استان افزایش داشته است که بخشی از این باغات زیر کشت پسته رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مهم، کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی تا 40 درصد است و در این مسیر برخی از پروژه های مهم در جهت کاهش مصرف در قم دنبال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در استان قم یک هزار و 185 هکتار از اراضی در جهت مصرف بهینه آب نوسازی و تجهیز شد که امسال نیز این روند ادامه دارد.

طلایی ادامه داد: در سال گذشته نیز در بخش صادرات موفقیت های خوبی به ثمر رسید که میزان صادرات محصولات و کالاهای صادراتی تا سقف 28 میلیارد دلار رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: یکی از اقدامات مهم در جهت تحقق بهره وری و بهینه سازی مصرف ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و توسعه اشتغال در این بخش است.

وی عنوان کرد: بی شک اصلاح الگوی کشت و تجهیزات آبیاری نوین و بهره مندی از روش های جدید در کشاورزی هر یک می تواند رهآورد بهره وری و بهینه سازی باشد.

طلایی ابراز امیدواری کرد: با حضور سرمایه گذاران در این حوزه مهم که در امنیت غذایی سهم به سزایی دارد می توان در تولید و اشتغال و صادرات موفقیت های روزافزونی داشت. 
انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com