کد خبر ۴۱۳۵۰ انتشار : ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۶
معاون شهردار قم خبر داد

اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری قم برای اجرای پروژه‌های عمرانی

معاون شهردار قم گفت: بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان از بودجه عمرانی برای پروژه‌های عمرانی بزرگ و کوچک مانند احداث فضای سبز، مراکز فرهنگی، تقاطع غیر همسطح،‌ ایجاد مراکز فرهنگی ورزشی در مناطق و زیرساخت‌های اصلی مورد نیاز و معابر و آزادسازی در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، علیرضا قاری قرآن اظهار کرد: رشد ۲.۵ برابری بودجه نسبت به سال گذشته در بخش بودجه‌های عمرانی وجود دارد که بین پروژه‌های عمرانی، تملک، برطرف کردن معارض و خدمات شهری تقسیم می‌شود.

معاون شهردار قم خاطرنشان کرد: حدود ۸۰۰ میلیارد تومان از این بودجه برای پروژه‌های عمرانی بزرگ و کوچک مانند احداث فضای سبز، مراکز فرهنگی، تقاطع غیر همسطح،‌ ایجاد مراکز فرهنگی ورزشی در مناطق و زیرساخت‌های اصلی مورد نیاز و معابر و آزادسازی تعیین شده است.

قاری قرآن با بیان اینکه بخشی دیگر از این پروژه‌های عمرانی داخل منطقه‌ای است که به صورت منطقه‌ای اجرا می‌شود، گفت: از جمله پروژه‌ها احداث معابر داخل منطقه‌ای، بحث روکش، ترمیم آسفالت‌ها، توسعه پیاده‌روها و اصلاح آنها است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در بحث پروژه‌های ترافیکی پروژه‌هایی مانند تکمیل پروژه تقاطع غیرهمسطح محور شهرک قدس با آیت‌الله بروجردی، پروژه شهدای مدافع حرم و آغاز عملیات تقاطع غیرهمسطح در میدان ولی عصر(عج) در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون شهرسازی و امورزیربنایی شهرداری قم عنوان کرد: تقاطع غیرهمسطح در میدان ولی عصر(عج) از پروژه‌های سه سطحه بوده که پیمانکار آن انتخاب شده و اکنون در حال تشکیل کارگاه است.

قاری قرآن تکمیل رمپ و لوپ‌های پل ۹ دی، احداث خیابان کارگر و خیابان جمهوری، پیاده‌روسازی‌ها و احداث معابر داخل منطقه را از دیگر پروژه‌ها ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای اجرای ۱۰ مکان ورزشی و فرهنگی در مناطق صورت گرفته که مطالعات آن انجام شده و طی یک ماه آینده تعدادی از آنها شروع می‌شود.

معاون شهرسازی و امورزیربنایی شهرداری قم یادآور شد: حدود ۶۰۰ ردیف پروژه در سال ۹۶ تعیین شده اگر ۷۰ تا ۸۰ درصد این پروژه‌ها عملیاتی شود مناسب است زیرا اجرای برخی پروژه‌ها به دلیل معارض به تأخیر می‌افتد در سال ۹۵ بالغ بر ۷۵ تا ۷۶ درصد پروژه‌های عمرانی عملیاتی شد.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com