کد خبر ۴۱۳۷۵ انتشار : ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۳

مردم با حضور پرشور در انتخابات قدرت خود را به رخ دشمن کشیدند

قم - ایرنا - عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت گفت: خداوند به هم مردم خیر عنایت دهد و آنان با این حضور باشکوه قدرت خود را به رخ دشمن کشیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در نشست هم اندیشی ائمه جماعات اداره های قم افزود: امیدوارم مسئولان هم بعد از برگزاری این انتخابات پرشور به وظیفه خود عمل کنند و قدر مردم را بدانند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار و دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد.
وی در ادامه سخنان خود گفت: ما باید بر نماز محافظت کنیم. این‌که از کار و کسب، آسایش خود دست برداریم تا از نماز محافظت کنیم، این کار مؤمنان و افراد با ایمان است.
وی ادامه داد: به نماز اول وقت در اسلام بسیار سفارش شده است، نماز اول وقت دستور خداست.
عضو جامعه مدرسین گفت: نماز موجب نزول رحمت الهی است، نماز است که انسان را با نشاط نگه می‌دارد، چراکه گناه را از بین می‌برد، همان‌طور که برگ‌ها از درخت می‌ریزد، نماز هم گناهان را می‌ریزد.
وی با اشاره به سنت پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر هیچ چیز را مقدم بر نماز نمی‌دانست. لذا باید به آثار نماز پی برد.
آشتیانی خاطرنشان کرد: نماز یاد خداست و ذکر خدا را هیچ‌گاه نباید فراموش کرد، لذا در هر حال باید به نماز توجه کرد. بنابراین ما باید عشق به نماز داشته باشیم و این عشق به نماز را باید در جامعه نهادینه کرد، اگر این عشق در وجود ما ایجاد شد، به آرامش خواهیم رسید.
وی گفت: نماز انسان را از گناه و زشتی‌ها دور می‌کند لذا نباید نسبت به آن بی اهمیت بود.
مدیر ستاد اقامه نماز استان قم نیز در این جلسه گفت: در همه اداره های استان نماز جماعت برگزار می‌شود و برخی از ائمه جماعات از اساتید سطح عالی حوزه و دانشگاه هستند.
محمد خامه‌یار گفت: هنوز از همه ظرفیت‌ها برای اقامه نماز استفاده نشده است و باید با استفاده از ابزارهای جدید جامعه و جوانان و نوجوانان را بیش از پیش با فرهنگ نماز آشنا کنیم.
وی خاطرنشان کرد:‌ استفاده از فضای مجازی به‌روز بودن و آشنایی با علم روز می‌تواند ما را در انجام رسالت خود یاری کند.
مدیر ستاد اقامه نماز قم گفت: صدها کتاب راجع به نماز به رشته تحریر درآمده است و در مطالعه و معرفی آثار خوب باید سهیم باشیم.
وی افزود: در برگزاری نماز جماعت اداره ها باید به حداقل زمان اکتفا کرد و نگذاریم اقامه نماز طولانی شود.
خامه‌یار گفت: کارکنان دستگاه‌های اداری سفیران نظام هستند و این امر در حضور آنان در نمازهای جماعت مساجد شهر باید مورد توجه قرار بگیرد.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com