کد خبر ۴۱۴۵۲ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۳

سومین نشست دبیرخانه استانی هفتمین جشنواره ملی کتاب خوانی رضوی

سومین نشست دبیرخانه استانی هفتمین جشنواره ملی کتاب خوانی رضوی در اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم؛ سومین نشست دبیرخانه استانی هفتمین جشنواره ملی کتاب خوانی رضوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین امیرعطاءاله جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم، مهندس میرزایی معاون اداره کل؛ محمدتقی زینی وند رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قم، رقیه حیدری مسئول فرهنگی، مریم افشاری مسئول روابط عمومی اداره کل، مریم رمضانی مسئول امورکتابخانه های عمومی استان قم، محمدکاظم سحری کارشناس کتابخانه های مشارکتی استان، عباس بختیاری مسئول حراست و محمد باقری کارشناس منابع برگزار شد.
در آغاز این نشست حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم به شرکت فعال همکاران و ترغیب خانواده ها در مسابقه تاکید کرد و افزود: شایسته است کتابداران و کارشناسان ستاد به همراه خانواده هایشان با هدف صرفه جویی در کاغذ و هزینه به صورت آنلاین و الکترونیکی در این مسابقه شرکت کنند. وی سپس اظهار داشت: مشارکت ما با اماکن فرهنگی اجتماعی پرمخاطب نیز به منظور اجرای دقیق و با کیفیت برنامه ها و آشنایی با این جشنواره است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم سپس به تبیین یکی از منابع مسابقه با محوریت حضرت معصومه(س) پرداخت: بزودی این اداره کل با همکاری آستان مقدس نشست معرفی و تقدیر از نویسنده کتاب بانوی ملکوت نوشته آیت الله کریمی جهرمی را برگزار می کند که امیدواریم شهر مقدس قم مشارکت حداکثری را در این زمینه داشته باشد.
جباری همچنین به نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی این جشنواره با بهره مندی از ظرفیت های فضای مجازی، مطبوعات، صدا و سیما و ... اشاره کرد و گفت: از آنجا که جشنواره کتابخوانی رضوی متعلق به ساحت مقدس امام علی بن موسی الرضا ع می باشد همه ما باید تمام توان و تلاش خود را برای پیاده سازی این امر مهم بکار بگیریم تا در راستای خدمت به فرهنگ اهل بیت ع و منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت کتابخوانی و گسترش آن، گامی موثر بر داشته باشیم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در ادامه بیان کرد: با همکاری و تعامل خوب ستاد محترم اقامه نمازجمعه قم مسابقه کتابخوانی رضوی در گروه سنی کودکان به صورت نقاشی در مصلی قدس ویژه کودکان 4 تا 11 سال برگزار می شود و مشابه آن نیز در کتابخانه های عمومی و برخی مدارس استان هم در حال اجرا می باشد.
در پایان پیرامون برنامه های مطرح شده در جلسات پیشین بحث و گفتگو به عمل آمد و کارشناسان گزارشی از روند فعالیت های انجام شده خود را به همراه پیشنهادات و راهکارها بیان کردند.
خاطر نشان می شود هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) می باشد. که نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای دومین سال متوالی بخش کتابخوانی آن را عهده دار شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com