کد خبر ۴۱۴۹۰ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۹
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم خطاب به روحانی:

دولت دوازدهم به وعده‌های انتخاباتیش عمل کند/ پذیرش و اجرای سند ۲۰۳۰ نیازمند شفاف‌سازی دولت است

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم با صدور بیانیه‌ای خطاب به رئیس جمهور از وی خواستار عمل به وعده‌‌های انتخاباتی، شفاف سازی در مورد عملکرد دولت و نادیده نگرفتن جمعیت ۱۸ میلیونی مخالفان شد.

 اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم با صدور بیانیه‌ای در راستای تحقق دولت اسلامی و به نشانه سپاسگزاری دولت از 57 درصد رای دهنده به رئیس جمهور منتخب، نکاتی خیرخواهانه به دولت مطرح کرد.

 

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

عسى أن تكرهوا شيئا و هو خير لكم و عسى أن تحبوا شيئا و هو شر لكم و الله يعلم و أنتم لا تعلمون

 

"بسا چیزى را خوش نمى دارید و آن براى شما خوب است، و بسا چیزى را دوست مى دارید و آن براى شما بد است، و خدا مى داند و شما نمى دانید" بقره آیه 116.

 

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تمام فراز و نشیبهای خود پایان یافت و در نهایت جناب حجت الاسلام روحانی به عنوان رئیس جمهور با رای دوباره مردم منتخب گردیدند. ما نیز به نوبه خود به ایشان و مردم شریف ایران تبریک گفته و آرزوی توفیق بیشتر ایشان را در دوره جدید از خداوند منان مسئلت می‌نماییم.

 

اگرچه ایشان با رای ۲۳میلیون نفر از مردم برگزیده شده‌­اند، اما هم اکنون آقای روحانی رئیس جمهور ۸۰میلیون ایرانی از جمله کسانی که به ایشان رای نداده‌اندهستند؛ بنابراین از وی در ابتداراه چهارساله جدیدشان درخواست­ هایی داریم، ان شاء الله که نقاط ضعف دولت گذشته شان را بتوانند در این دولت پوشش دهند.

 

جناب آقای روحانی همانطور که مستحضر هستید حدود  ۱۸میلیون از آنها به کسی غیر از شما رای دادهاند که این یعنی رضایت نداشته و منتقد دولت یازدهم و ریاست شما هستند؛ لذا از شما درخواست می‌کنیم در این دوره به حرف‌ها و دغدغه‌های این افراد که با شناسنامه خود رای دادند توجه بیشتری بفرمایید و خدایی نکرده به منتقدان الفاظ ناشایست نسبت نداده و نیز ایشان را دشمن خود نبینید.

 

در زمینه آموزش و پرورش نگرانیهایی وجود دارد، رهبری معظم انقلاب اجرای این سند را جایز نداستهاند و مراجع عظام همچون آیت الله نوری همدانی و مکارم شیرازی نسبت به آن موضع‌گیری شدید داشته‌اند، و شفاف اعلام نموده‌اند "مقابل اجرای سند۲۰۳۰ خواهیم ایستاد، چرا که بارها گفته‌ایم امضای این سند خیانت است و توجیه‌های بی‌اساس مسئولین را نمی‌پذیریم" اگرچه جنابعالی فرمودهاید که « ایران به مفادی که با فرهنگش سازگار نباشد پایبند نیست»، اما نگرانی آنجاست که خبردار شدیم برخی مفادی این سند به هیچ وجه با فرهنگ ایرانی – اسلامی سازگار نیست و در جای جای سند ایران ملتزم به اجرای کامل سند شده است، چرا به گفته رهبر عزیز انقلاب این سند بدون اطلاع شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس از مهر سال گذشته به صورت پنهانی و آزمایشی در برخی مهد کودک ها اجرایی شده است؟ همچنین همانطور که آگاه هستید برخی تحریم‌های کنونی حقوق بشر سازمان ملل نیز بابت مغایرت با قانون اساسی کشور است که ما نپذیرفته‌ایم.

 

در زمینه اقتصاد مقاومتی ما خواستار کاهش واردات غیر ضروری خارجی و افزایش توجه به تولید داخلی و صادرات هستیم و امیدواریم مبارزه جدی دولت شما با قاچاق سازمان یافته کالا را شاهد باشیم.

 

ما از شما می‌خواهیم که در دولت جدید همانطور که وعده دادید به جوانها میدان دهید و کابینه‌ای با میانگین سنی کمتر تشکیل دهید. 

 

 همچنین خواستار مبارزه جدی شما با فساد و اختلاس‌های دولتی و رانت نورچشمی‌ها هستیم.

 

از مهمترین خواسته‌های ما عمل به وعده‌ها و قول های شما در این چند هفته من جمله ایجاد ۹۵۰ هزار شغل در هر سال و رونق اقتصادی است. وقت آن رسیده است که کمی بیش از پیش به فکر قشر مستضعف باشید و بدانید که رای مردم حق الناس است. مبادا حق الناس را فراموش کنید.

 

به اميد ایرانی سرفراز

 

و السلام علی من اتبع الهدی 

            

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com