کد خبر ۴۱۴۹۵ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۴
میزان مشارکت مردم قم در انتخابات در هاله ابهام؛

وزیر کشور درست می گوید یا دبیر ستاد انتخابات استان قم

در حالی که وزیر کشور روز گذشته گفته بود قم یکی از استان هایی بود کمترین میزان مشارکت در انتخابات را داشته است، اما بررسی ها نشان می دهد که استان قم یکی از استان های پر مشارکت در انتخابات بوده و حتما آمار اشتباه به آقای وزیر رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم با همه مسائلی که برایش به وجود آمد تمام شد اما آمارهای اشتباه دادن دولتی ها و عدم هماهنگی با یکدیگر در خصوص آمارهایی که ارائه می دهند همچنان ادامه دارد.
وزیر کشور روز گذشته گفته بود، یزد با ۹۳.۴ شرکت‌کننده در انتخابات رتبه اول میزان مشارکت و مازندران با ۹۱ درصد شرکت‌کننده رتبه دوم را در کشور دارد و استان های قم و خراسان جنوبی نیز کمترین میزان مشارکت را داشته اند.
این گفته وزیر کشور در حالی بیان می شود که حسین معین‌آبادی دبیر ستاد انتخابات استان قم گفته بود، بر اساس آمار 783 هزار نفر در استان قم واجد شرایط بودند که بیش از 607 هزار نفر از واجدین شرایط در قم در انتخابات شرکت کردند و مشارکت 78 درصدی را به ثبت رساندند.
با جستجو در سایت ها و بررسی میزان مشارکت در کل کشور به این نتیجه می رسیم که یا مسئولان وزارت کشور آمار درستی به مردم نداده و شفافیت به خرج نمی دهند و یا اینکه از آمار دادن سر در نمی آورند، چرا که کاملا مشخص است مردم قم که به عنوان مردم ولایی و همیشه در صحنه نظام پر افتخار جمهوری اسلامی ایران بوده اند، با تمامی مشکلاتی که در عرصه اخذ آرای مردم وجود داشت، حضور 78 درصدی داشتند که این آمار از دوره های قبل از آن نیز بیشتر است.
کما اینکه اگر مسئولان فرمانداری قم تعرفه ها را به موقع به صندوق ها رسانده و سرعت اخذ آرا را بیشتر می کردند این میزان مشارکت هم بیشتر می شد.
از سوی دیگر وزیر کشور که به عنوان یکی از وزرای کلیدی هر دولتی به شمار می رود، بهتر است در زمانی که خستگی کار به او فشار آورده مصاحبه نکند و مردم ولایی قم را متهم به عدم حضور در انتخابات و میزان مشارکت پایین نکند و یا اگر میزان مشارکت مردم قم واقعا پایین بوده است دبیر ستاد انتخابات استان را توجیه کند که آمارهای اشتباه به مردم و رسانه ها ندهند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com