کد خبر ۴۱۷۷۸ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۰
مسئول امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم؛

ظرفیت سینماهای قم ۵۰ درصد افزایش می یابد

مسئول امور سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت سینماهای قم تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدکاظم رضوانی در گفتگو با خبرنگار سایت کریمه با تاکید بر این که بی شک رونق اقتصاد فرهنگ کمک بسیاری به بخش‌های بازرگانی و تجاری استان می کند ، اظهار داشت: در حال حاضر کانون مجتمع سینمایی در کانون پرورش فکری کودکان پردیسان در دست راه‌اندازی است که اعتبار آن با سفر رهبر معظم انقلاب به قم مصوب شده است.

وی افزود : این مجتمع مجهز به سیستم‌های مدرن مثل دالبی و پخش دیجیتال است. این مجموعه هر چند بعد از افتتاح سالن تخصصی به حساب می‌آید ولی تلاش می‌کنیم سانس‌های عمومی هم به آن اضافه شود.

رضوانی اضافه کرد: علاوه بر این ها ما مجموعه تالارشهر مستقر در خیابان خاکفرج  را داریم که چند سالن سینمایی در آن تعبیه شده است.

وی با بیان این که قم از لحاظ ظرفیت و پتانسیل سینمایی شرایط خوبی دارد، گفت: امسال تصمیم داریم نخستین فیلم بلند سینمایی را در قم کلید بزنیم که البته این مساله مستلزم نخست حمایت‌های مادی و بعد تامین زیرساخت‌های سینمایی است.

این مسئول سینمایی همچنین با اشاره به این که به ازای هر 100 نفر در حالت عادی و استاندارد باید حداقل یک صندلی سینمایی وجود داشته باشد، افزود: در استان قم این آمار تقریباً یک‌سوم است به این معنی که به ازای هر 360 نفر یک صندلی وجود دارد که البته ما با وجود همه مشکلات این قول را به شهروندان می دهیم که تا پایان امسال 50 درصد به ظرفیت سینماهای قم افزوده شود.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com