کد خبر ۴۱۸۴۲ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۴

سردار شریف سخنران مراسم ارتحال امام در گلزار شهدای بندرعباس است

بندرعباس - ایرنا - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران به مناسبت 14 خرداد سالروز وفات امام خمینی (ره) عصر امروز شنبه در محل گلزار شهدای بندرعباس سخنرانی می کند.

حجت الاسلامی علی اکبر میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سخنرانی سردار شریف ساعت 18 تا 20 امروز 13 خراداد انجام می شود و این آئین با برگزاری نماز مغرب و عشاء و افطار همراه خواهد بود.
وی ادامه داد: مراسم دیگری در روز 14 خرداد ساعت 21 و 30 دقیقه به همین مناسبت با سخنرانی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در حسینیه امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس برگزار می شود.
پس از بازگشت امام (ره) به ایران ایشان چند روز در تهران اقامت داشتند و از آن جایی که تمایل ایشان به اقامت در قم بود به خانه خود در قم رفتند، اراده ایشان بر فعالیت کمتر در امور حکومتی بود.
در مدت اقامت ایشان در قم دچار بیماری شدند که برای درمان مجدد راهی تهران شدند و با تشخیص پزشکان برای درمان و تحت نظر بودن مجبور به اقامت در تهران شدند که در حسینیه جماران که یک خانه قدیمی بود ساکن شدند.
اواخر سال 67 بود که بیماری حضرت شدت گرفت اما رهبری ایشان بسیار قدرتمند بود، به دلیل همین اقتدار امام بود که کشور در برابر دنیا در جنگ ایستاد و به پیروزی رسید.
در اوایل فروردین سال 68 بیماری حضرت تشدید شد و دنیا بر این تصور بود که با فوت ایشان دیگر رهبری وجود نخواهد داشت و می‌توانند با توطئه علیه نهضت اسلامی در نبود امام آن را شکست داده و نهضت را تغییر دهند.
شب سیزدهم خردادماه 68 بود که حضرت امام (ره) در بیمارستانی نزدیک خانه وی بود، فوت کردند.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com