کد خبر ۴۱۸۸۲ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۹

پخش زنده آئین بزرگداشت بیست و هشتمین سالروز رحلت امام خمینی(ره) از شبکه های یک و خبر

تهران- ایرنا- آئین بزرگداشت بیست و هشتمین سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی از ساعت 18 عصر امروز آغاز و به صورت مستقیم از شبکه های یک و خبر پخش می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، در این آئین اقشار مختلف مردم، مسئولان و بیت شریف امام راحل حضور می یابند و رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی سخنرانی خواهند کرد.
امسال نیز به مانند سالهای گذشته حرم امام راحل میهمان زائران از سراسر ایران به ویژه استان های مجاور همچون البرز، قم، قزوین و سمنان خواهد بود و پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی سفره اطعام و افطار در تمام صحن های این حرم گسترده خواهد شد.
پیش بینی می شود حدود 250 هزار زائر در این مراسم حضور داشته باشند که سفرا و طلاب خارجی هم بخشی از آنان خواهند بود.
حدود 300 خبرنگار از خبرگزاری های مختلف داخلی و خارجی نیز پوشش این مراسم را برعهده خواهند داشت و این مراسم به صورت مستقیم از شبکه های یک و خبر صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران پخش می شود.
هرساله مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در روز چهاردهم خرداد و در ساعت 9 صبح برگزار می شد که امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان و رعایت حال روزه داران، این مراسم به عصر امروز موکول شده است.
بنابر اعلام مسئولان ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برای رعایت حال مردم مومن و روزه دار، تنها مراسم بزرگداشت امام در سال جاری این مراسم خواهد بود و مراسم دیگری برگزار نمی شود.
* تمهیدات ترافیکی پلیس ویژه مراسم 14 خرداد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا برای برگزاری مراسم سالروز رحلت جانسوز معمار کبیر انقلاب اسلامی پلیس راهور تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی ویژه ای برای تردد خودروها به ویژه در مبادی منتهی به حرم امام راحل در نظر گرفته است.
براین اساس از ساعت 13 امروز( یکشنبه) بزرگراه صالح آباد از پل صنیع خانی به سمت جنوب مسدود شده و برای عزیمت به بهشت زهرا تردد از جاده قدیم قم و درب گلدسته به بهشت زهرا امکان پذیر است.
هچنین از ساعت 13 آزاد راه خلیج فارس از حسن آباد به سمت تهران برای خودروهای شخصی مسدود و خودروها باید از جاده قدیم به سمت تهران تردد کنند.
براساس این گزارش پارکینگ های شماره 2 و 3 واقع در پارکینگ های داخلی و معابر بین قطعات بهشت زهرا (س) برای پارک خودروهای شخصی زائران اختصاص یافته است؛ پارکینگ شماره چهار واقع در پارکینگ مترو شاهد برای پارک موتورسیکلت ها و مینی بوس های تحت نظارت شرکت واحد اتوبوسرانی و پارکینگ شماره 5 و 10 واقع در پارکینگ ضلع شمالی و شمال شرقی حرم امام خمینی (ره) و طول بلوار اخلاقی برای پارک اتوبوسهای ورودی از شهر تهران در نظر گرفته شده است.
همچنین پارکینگ شماره 6 واقع در ضلع شمال حرم مطهر مقابل بخشداری شهر آفتاب به منظور پارک اتوبوسهای شرکت واحد و پارکینگ شماره هشت واقع در ضلع غربی بزرگراه خلیج فارس (روبروی حرم مطهر) برای پارک اتوبوسهای استان های سمنان، اصفهان، مرکزی، قم، البرز و سپاه سیدالشهدا حوزه غرب تهران اختصاص یافته است.

* استقرار تیم های امدادی و درمانی در حرم امام راحل
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا تیم های آتش نشانی و اورژانس تهران در 2 گروه سواره و پیاده در بزرگراهها، پارکینگ ها و مسیرهای منتهی به حرم مستقر هستند.
حدود 600 آتش نشان با استفاده از خودروهای سبک و سنگین، موتورسیکلت و خاموش کننده های دستی تامین کننده ایمنی مراسم بیست و هشتمین سالگرد حضرت امام خمینی (ره) هستند.
اورژانس تهران نیز در قالب 400 تکنیسین اورژانس اعم از پزشک، پرستار و کارشناس فوریت های پزشکی در صورت نیاز خدمات درمانی به زائران ارایه می کنند.
همچنین این مرکز چندین درمانگاه صحرایی و بیمارستان موقتی را برای خدمت رسانی به زائران امام راحل برپا کرده است.
بیست و هشتمین سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی از ساعت 18 عصر امروز در حرم امام خمینی(ره) و با حضور عاشقان اندیشه های این شخصیت بزرگوار برگزار می شود.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9343//1348

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com