کد خبر ۴۱۸۸۸ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۸
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مسئولان نسبت به حفظ بیت المال حساسیت ویژه داشته باشند

کرمان - استاد حوزه علیمه قم با اشاره به حساسیت امام خمینی (ره) در خصوص بیت المال از مسئولان خواست در این زمینه توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله نجم الدین طبسی عصر یکشنبه در آیین گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) با اشاره به فرمایش امام هادی (ع) در خصوص نقش علما در دوران غیبت امام عصر (ع) اظهار کرد: هر چه مردم از دین در دوران غیبت دارند به برکت فقها و علما است.

وی با اشاره به اینکه علما باید دارای ویژگی های دعوت، دلالت، دفاع و نجات دهنده باشند، گفت: علما باید ضمن دعوت مردم به سوی خدا در اسلام و محبت الهی ذوب باشند و از مذهب آل محمد (ص) دفاع کنند، همچنین علما باید آستین بالا زده و وارد گود شده و نجات دهنده باشند که این ویژگی در دوران غیبت به دوش علماست.

آیت الله طبسی گفت: باید دقت داشت که همه مردم فقیه نیستند که تحت تاثیر شبهات ماهواره های معاند قرار نگیرند و این علما هستند که در دوران غیبت مردم را نجات می دهند.

وی با اشاره به اینکه فقها در دو جبهه می جنگند، افزود: علما در یک جبهه در برابر ابلیس، کفر و شرک ایستادگی می کنند و در جبهه دوم با شجره ملعونه که امروز تکفیری ها و وهابی ها هستند می جنگند.

آیت الله طبسی با اشاره به حجم بالای تهدیدات و فعالیت صدها شبکه ماهواره ای ادامه داد: اگر علما در این دوران با این حجم سنگین تبلیغات نبودند همه مرتد می شدند علمای ما در دوران غیبت مراقب قلب های شیعیان هستند تا زمانی که امر به صاحب امر واگذار شود.

وی علما، مراجع، فقها و ولی فقیه را بهترین انسان ها نزد خدواند دانست و افزود: امام خمینی (ره) در خصوص مسئله امر به معروف و نهی از منکر بسیار حساس بودند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم غافل نشدن از فریضتین افزود: باید در این زمینه حساس باشیم چرا دشمنان قصد دارند اخلاق اروپایی را جایگزین اخلاق اسلامی کنند و مسئولان باید این هشدارها را آویزه گوششان کنند چرا که مردم برای حفظ ارزش های اسلامی شهیدانشان را تقدیم نظام کردند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در طول عمر با برکتشان از بیت المال استفاده نکردند، گفت: این قناعت و رعایت در حدی بود که ایشان حتی در گرمای شدید نجف اشرف در خانه شان کولر نداشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بنیانگذار انقلاب اینگونه انسان ارزشمندی بود و ما هم باید پیرو راهش باشیم، خظاب به مسئولان گفت: آبروی مذهب و نظام را حذف کنید و باید نسبت به بیت المال حساس بود.

وی حساسیت امام راحل (ره) نسبت به مراجع را مورد تاکید قرار داد و افزود: همچنین باید نسبت به گروه های انحرافی به ویژه وهابیت حساس باشیم.

آیت الله طبسی با اشاره به اینکه به تعبیر امام خمینی (ره) وهابیت مذهبی سراپا خرافاتی و ضدقرآنی است، گفت: وهابییت مربوط به تشیع و تسنن نیست و مردم و مسئولان باید در این خصوص بیدار و حساس باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز مراکز وهابیت به کانون های فتنه تبدیل شده اند، افزود: مذهب رسمی ایران با حفظ احترام به مذاهب دیگر تشییع است و همه باید مراقب حریم تشیع باشند.

آیت الله طبسی با تاکید بر اینکه نباید در این زمینه دچار عقب نشینی شویم و باید خطوط قرمز حفظ شود، گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران قبل از اینکه رهبر یک نظام باشد مرجع تقلید و عالمی متعهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به ارادات و حساسیت خاص امام خمینی در خصوص سالار شهیدان (ع) گفت: امام در این خصوص فرمودند که «هر چه داریم از محرم و صفر است» بنابراین باید این خطوط حفظ شود و این منبرها و تربیون ها متعلق به اهل بیت (ع) است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com