کد خبر ۴۱۹۴۸ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۶
مسئول اردوئی سپاه علی بن ابی طالب(ع):

از مردم قم عذرخواهی می کنیم+تصاویر

مسئول اردوئی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) بیان داشت: نزدیک به 25 هزار نفر از مردم قم توفیق حضور در مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام را پیدا کردند و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را از نزیک گوش دادند ،من از مردمی که نتوانستند در مراسم حضور پیدا کنند عذرخواهی می کنیم ما همه تلاشمان را کرده بودیم که بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا هر فردی که علاقمند حضور در مراسم ارتحال امام است زمینه حضورشان را فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ثامن؛14 خرداد نزدیک به25هزار نفر از مردم قم با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در28امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)  با آرمان های امام و شهدا تجدید بیعت کردند اما بسیاری از مشتاقان نیز از این حضور جامانداند که باعث گلایه مردم قم شد.

ستار احمدوند مسئول اردوئی سپاه  امام علی بن ابی طالب(ع) در این زمینه در گفتگو با خبرنگار ثامن اظهار داشت: به منظور حضور مردم قم در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام  25هزار سهیمه در نظر گرفته شده بود که از طرف استانداری و هم از طرف قرارگاه شهید فهمیده به 20هزار نفر تقلیل پیدا کرد.

وی گفت:  با وجود نزدیک به 30سال از ارتحال حضرت امام خمینی(ره) عشق و ارادت به امام خمینی در دل مردم موج می زند، و در این گرما و با زبان روزه مردم مشتاقانه علاقه مند بودند که در مراسم ارتحال امام شرکت کنند.

5هزار نفر از سهمیه قم کم شده بود

احمدوند در خصوص گلایه های مردمی از اینکه از حضور در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام جامانده بودند تصریح کرد:  از دلایل اینکه برخی از مردم نتوانستند به مرقد اعزام شوند این بود که 5هزار سهمیه استان قم کم شد بود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در روز اعزام اینکه برخی ها ثبت نام کرده بودند و در روز اعزام نتوانستند به مراسم بروند  به دلیل عدم تامین اتوبوس بود که متاسفانه نتوانستند تعداد اتوبوس های مورد نیاز را تامین کنند و حدود 4الی 5 دستگاه اتوبوس در روز اعزام تامین نشد و به موقع نرسیدند  و به این دلیل در برخی از محله ها مردم نتوانستند به مراسم اعزام شوند.

از مردم قم عذرخواهی می کنم

مسئول اردوئی سپاه  امام علی بن ابی طالب(ع)  بیان داشت: البته نزدیک به 25هزار نفر توفیق حضور در مراسم را پیدا کردند   و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را از نزیک گوش دادند ،من  از مردمی که نتوانستند در مراسم حضور پیدا کنند عذرخواهی می کنیم ما همه تلاشمان را کرده بودیم که بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا هر فردی که علاقمند حضور در مراسم ارتحال امام است زمینه حضورشان را فراهم کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که مسئولیت برگزاری این برنامه با کدام ارگان بود؟ اظهار داشت:  مراسم ارتحال حضرت امام از طرف وزارت کشور به استانداری ها از جمله استانداری قم ابلاغ می شود، که در استان قرارگاه و ستادی را تشکیل دهند که شرایط سفر را برای مردم فراهم نمایند، مسئولیت اصلی این برنامه به عهده استانداری و شخص استاندار است، استانداری قم هم در این زمینه تلاش کردند و ستادی را تشکیل داد.

سپاه مسئول اصلی اعزام نبود

احمدوند بیان داشت: این ستاد دارای 9کمیته است از جمله  ، کمیته اعزام، پشتیبانی،  بهداشت و درمان، فرهنگی، امنیت و اعزام است و مسئولیت هر یک از این کمیته ها بر عهده ارگان های مختلف گذاشته شده است ،مسئول  کمیته فرهنگیبرعهده  ارشاد ، کمیته پشتیبانی بر عهده فرمانداری، کمیته بهداشت بر عهده  دانشکده علوم پزشکی و کمیته روابط عمومی بر عهده  صدا و سیما، و کمیته اعزام بر عهده سپاه بود.

وی افزود: سپاه در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به عنوان کمیته اعزام انجام وظیفه می کرد نه به عنوان مسئول؛ بلکه مسئولیت پشتیبانی و تامین اتوبوس به عهده فرمانداری بود و این مسئولیت در این کمیته به عهده سازمان پایانه ها و حمل و نقل استان قم بود، که بنا بر وظیفه  اتوبوس ها را از قم و خارج از قم تامین می کنند و اتوبوس ها را در اختیار سپاه قرار می دهند.

مسئول اردوئی سپاه  امام علی بن ابی طالب(ع)  گفت: سپاه و بسیج در این برنامه  بهره بردار بودند  نه مسئول و تامین کننده ،بلکه سپاه و بسیج  ثبت نام از مردم و سازماندهی و بحث اردوی از  قم تا مرقد را به عهده داشت.

وی افزود: البته استانداری زحمت زیادی در این زمینه کشید اما اشکالاتی هم وجود داشت.

بیش از100هزار نفر متقاضی حضور در مراسم سالگرد ارتحال امام هستند

احمدوند در پاسخ به این سوال که در سال های آتی می توان شرایطی فراهم کرد که همه علاقمندان بتوانند در این مراسم شرکت کنند: بیان داشت:  باید ظرفیت و توانمندی های استان را در نظر گرفت ، قم نسبت به شهرهای دیگر شرایط ویژه ای دارد، قم و انقلاب و امام با هم اجین شده است، این مسئله و این حجم از تقاضا شاید برای شهرهای دیگر به وجود نیامده باشد .

وی افزود: سابقه ای که از مردم قم وجود دارد و عشق و علاقه به امام و انقلاب در قم بسیار زیاد است و قطعا ما نمی توانیم ، همه افرادی که علاقمند هستند که در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) شرکت کنند را اعزام کنیم شاید اگر همه امکانات برای اعزام فراهم باشد بیش از100هزار نفر متقاضی اعزام هستند.

مسئول اردوئی سپاه  امام علی بن ابی طالب(ع)   در پایان خاطر نشان کرد: ترابری و پشتیبانی برای اعزام100هزار نفر در قم وجود ندارد لذا یک سهمیه ای در نظر گرفته می شود، ما امسال برای 20هزار نفر فراخوان زده بودیم اما به دلیل استقبال زیاد و حضور مردم با وسایل نقلیه شخصی نزدیک 25هزار نفر شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com