کد خبر ۴۲۱۳۳ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۲۴
معاون نیروی انسانی آموزش و پرورش استان قم:

21 درصد آموزش‌ نیروهای انسانی در قم به صورت الکترونیکی اجرا می‌شود

معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش استان قم گفت: از تعداد 78 دوره آموزشی نیروهای انسانی در سال تحصیلی 95-96 ، 21 درصد این دوره‌ها به صورت الکترونیکی اجرا می‌شود.

حسین محمودی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی نیروهای انسانی اظهار داشت: تعداد دوره‌های آموزشی برگزارشده در سال تحصیلی 95-96 تاکنون، 64 دوره به صورت حضوری و 14 دوره به صورت الکترونیکی بوده است، از این تعداد21  درصد دوره‌ها به صورت الکترونیکی انجام شده، که علاوه برکیفیت بالای دوره، درکاهش هزینه‌های اجرایی نیز مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به موارد آموزشی در این دوره‌ها گفت: در این دوره‌های آموزشی، که مجموعاً 980 هزار نفر ساعت است، آموزش کتب جدید التألیف پایه دهم و آموزش محتوی جدید ویژه مربیان پیش دبستانی با محوریت یکسان و استاندارد، که بر عملکرد دانش آموزان ابتدایی مثمر ثمر بوده است ارائه می‌شود.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی آموزش‌وپرورش استان قم، با اشاره به برنامه‌های عملیاتی و استراتژیک این حوزه خاطرنشان کرد:با توجه به سند بنیادین و براساس سیاست‌ها و راهبردهای وزارت آموزش‌وپرورش، برنامه  تدوین استراتژیک و عملیاتی، با استفاده از دانش درون دستگاهی، حدود 130 هزار استراتژی در حوزه‌های مختلف منظور شده، که چیزی بالغ‌بر 320  برنامه عملیاتی برای تمام حوزه‌ها تدوین‌شده است.

به گفته محمودی از دیگر برنامه‌های اجرایی این حوزه، تولید سالنامه‌ی آماری برای آموزش‌وپرورش استان و تأمین آمار موردنیاز برای بخش‌های مختلف آموزشی،همچنین قرار دادن، نسخه مکتوب و الکترونیکی این سالنامه آماری در اختیار پژوهشگران است.

وی یکی از ارکان اصلی آموزش رسمی آموزش‌وپرورش استان را تولید محتوی عنوان کرد و گفت:  استان قم با شرکت فعال در جشنواره تولید محتوی الکترونیکی در زمینه آثار برگزیده کشوری جزء استان‌های برتر شناخته‌شده است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان قم، با اشاره به روند تولید محتوی افزود: در گروه تحلیل محتوی چند نفر به عنوان مؤلف شناسایی و در بخش اعتبار سنجی و ارزشیابی کتب قبل از تألیف هر کتاب، سازماندهی خوبی را انجام می‌دهند. در بخش اعتبار سنجی تمام محتوی کتاب از تصاویر، حجم کتاب تا ترکیب رنگ‌ها موردبررسی قرار می‌گیرد و در نهایت کتاب مذکور، مورد ارزشیابی قرارگرفته و نقطه نظر همکاران در آن منعکس می‌شود.     

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com