کد خبر ۴۲۲۴۴ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۹
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

۵۰۰ مبلّغ و مبلّغه به مساجد شهری و روستایی گیلان اعزام شدند

رشت- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از اعزام ۵۰۰ مبلّغ و مبلّغه به مساجد شهری و روستایی گیلان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۳۰۰ مبلغ بومی و ۲۰۰ مبلغ اعزامی از قم هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، حجت الاسلام والمسلمین جمال یاری اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان و در راستای ارتقای معنویت در جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی،  ۵۰۰ مبلغ و مبلغه دینی به مناطق مختلف گیلان اعزام شده اند که از این تعداد، ۳۰۰ مبلغ بومی و ۲۰۰ مبلغ اعزامی از دفتر تبلیغات استان قم هستند.

وی افزود: یکی از مسائل اجتماعی که حل و رفع آن مدنظر مقام معظم رهبری قرار دارد و بارها بر آن تاکید داشته اند مقابله با آسیب های اجتماعی است و در این مسیر مبلغان دینی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه با تشریح فعالیت های قرآنی این اداره کل در ماه مبارک رمضان، از برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن (ترتیل) در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) رشت که با حضور قاریان و حافظان استانی با حضور بیش از ۲۵۰ نفر خبر داد و گفت: جزءخوانی قرآن (ترتیل) در مساجد، حسینیه ها و ۲۰۰ تشکل قرآنی در شهرستان ها با حضور قاریان و حافظان استانی و حضور بیش از هزار و ۵۰۰ نفر هر روز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام یاری همچنین با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن در اکثر مساجد و حسینیه ها (بیش از ۳۰ محفل قرآنی) با حضور حداقل چهار هزار نفر، ابلاغ طرح ۱۴۵۱ (حفظ سوره های ملک و واقعه) و طرح بینات ۲۰ (ترجمه و تفسیر سوره مبارکه حجر) به بیش از ۲۰۰ تشکل قرآنی را از دیگر برنامه های تبلیغات اسلامی گیلان برشمرد.

وی با بیان اینکه بیش از هزار و 200 جلد قرآن به مساجد مناطق محروم در روستاها و مساجد و تشکل های قرآنی در مساجد اهداء شده است، خاطرنشان کرد: گفتمان های دینی و سبک زندگی اسلامی و برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی از دیگر برنامه های ایام ماه مبارک رمضان در مساجد استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان همچنین مهم ترین برنامه های ویژه بانوان را برگزاری ۱۱ کلاس آموزش قرآن کریم برای ۱۴۴ نفر از بانوان، برگزاری ختم قرآن کریم برای ۱۵۶ نفر از بانوان، برگزاری دوره اخلاق و آداب اسلامی با توجه به احادیث و روایات و رویکرد قرآنی برای ۴۷ نفر از بانوان، برگزاری مسابقات قرآنی احکام اخلاق و تفسیر برای ۹۳ نفر از بانوان و تجلیل از برگزیدگان مسابقات ختم و احکام برای ۵۸ نفر از بانوان عنوان کرد.

برچسب ها :قم
اخبار مرتبط :
    شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com