کد خبر ۴۲۴۷۷ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۱
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب و دانشگاه آزاد؛

شرکت آب و فاضلاب از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی حمایت می‌کند

شرکت آب و فاضلاب استان قم و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای همکاری‌های دوسویه علمی، پژوهشی و نوآوری تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، دکتر علی جان صادق پور رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در مراسم امضا و تبادل این تفاهم‌نامه که با حضور دکتر یوسفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد با اشاره به ارتباط صنعت آب و فاضلاب با علوم مختلف اظهار داشت: عمده فعالیت‌های ما در صنعت آبفا دانش‌محور است و بر همین اساس تلاش می‌شود محصولی باکیفیت ارائه کنیم تا میزان رضایتمندی مردم افزایش یابد.

وی بر ضرورت تعامل دوسویه صنعت آب و فاضلاب با مراکز علمی و دانشگاهی تاکید کرد و گفت: استفاده صنعت از دستاوردهای دانشگاهی و بهره‌مندی مراکز علمی از تجربیات بخش صنعت، ضمن کمک به دانش‌محور شدن سازمان‌ها، هدفمند شدن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم وجود تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب پیشرفته، مرکز کنترل از راه دور تأسیسات و آزمایشگاه مجهز آب و فاضلاب را بخشی از ظرفیت‌های آبفای استان دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویان مراکز علمی و دانشگاهی می‌توانند به سهولت از این ظرفیت‌ها استفاده کنند و آموخته‌های خود را در این مراکز به صورت تجربی نیز لمس کنند.

وی ضمن اعلام حمایت از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی با مرتبط صنعت آب و فاضلاب، ابراز داشت: از طرح‌هایی که به تشخیص کارشناسان و متخصصان به پیشرفت صنعت آبفا کمک کند حمایت مالی خواهیم کرد.

دکتر صادق پور با بیان اینکه علاقمند به استفاده از تولیدات علمی دانشگاه‌ها در صنعت آب و فاضلاب هستیم گفت: اگر ارتباط متقابل بین مراکز علمی و صنعت نباشد مجبور به خرید تکنولوژی غیربومی خواهیم بود.

وی با اشاره به سیاست‌های وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مبنی بر استفاده از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی داخلی دانشگاهی در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: امیدواریم در سایه ارتباط متقابل صنعت آبفا و مراکز دانشگاهی شاهد پیشرفت، توسعه و استفاده از تکنولوژی‌های روز در راستای ارتقا ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی در جامعه باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم نیز با تقدیر از نگاه علمی مدیریت آبفای استان به مسائل گفت: این نگاه تعاملی دانشگاه و صنعت منطبق با اصول اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی نظام و نظرات رهبری معظم و مسئولین است.

دکتر محمدرضا یوسفی مأموریت دانشگاه آزاد را کمک به رفع مشکلات جامعه دانست و با اشاره به تلاش برای تقاضا محور کردن فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه آزاد آمادگی دارد تا با توانایی علمی، زیرساخت‌های پژوهشی، نیروی انسانی متخصص و انجام طرح‌های پژوهشی به نیازهای بخش صنعت پاسخ دهد.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com