کد خبر ۴۲۶۴۵ انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۵
بیانیه تشکل‌های دانشگاه‌های قم در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهور؛

آنکه از کربلا درس مذاکره بگیرد، از سقیفه نیز آموزه‌های دموکراسی را استخراج می‌کند!

تشکل‌‌های انقلابی دانشگاه‌‌های استان قم طی بیانیه‌ای از مراجع معظم تقلید و روحانیت اصیل و انقلابی خواستار واکنش نسبت به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در باب ولایت امیرالمومنین (علیه الاسلام) شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو تشکل‌‌‌های انقلابی دانشگاه‌‌های استان قم طی بیانیه‌ای به مراجع معظم تقلید و روحانیت اصیل و انقلابی، سخنان اخیر روحانی در باب ولایت حضرت امیرالمومنین (علیه الاسلام) را نادرست دانسته و خواستار واکنش جامعه روحانیت و مراجع تقلید نسبت به این اشتباهات فاحش شدند. در این بیانیه آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم


قال الحسین (علیه السلام): اِنَّ النّاسَ عَبيدُ الدُّنْيا وَ الدِّينُ لَعْقٌ عَلى اَلْسِنَتِهِمْ يَحوطونَهُ ما دَرَّتْ مَعائِشُهُمْ فَاِذا مُحِّصوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّيّانونَ؛

 

ظهور انقلاب اسلامی به مثابه بزرگترین تجلی اسلام ناب در قامت یک حکومت، الزامات بسیاری را به همراه دارد که مهمترین آن تلازم و قرین بودن دیانت و سیاست با یکدیگر است. دیانت ما عین سیاست ماست؛ یعنی آنکه سرچشمه و آبشخور تمام اعمال سیاسیون و دولتمردان باید راهبرد سیاسی و اجتماعی اسلام باشد. آفتی که در چند ساله اخیر در میان برخی سیاسیون شیوع یافته است  آن است که به جای تحدید اعمال خود با اسلام عزیز و منسک‌ساز، از اسلام صرفا جهت توجیه اعمال خود استفاده می‌‌کنند.


بالقطع و الیقین آنکه از کربلا درس مذاکره بگیرد، از سقیفه نیز آموزه‌های دموکراسی را استخراج می‌کند. این نکته نه تنها انقلاب اسلامی را از معنا تهی می‌سازد و آن را در حضیض زوال و سقوط قرار می‌دهد که اسلام عزیز را نیز در معرض خطر تحریف قرار می‌دهد.

 

سخنان اخیر روحانی در باب ولایت حضرت امیرالمومنین (علیه الاسلام) از این دست سخنان بوده و هست.


روحانیت اصیل و مبارز و مرجعیت شریف شیعه در این برهه موظف است تا در مقابل این دست سخنان بایستد موضع‌گیری نموده و دست به جهاد کبیر زده و جامعه را نسبت به روح اسلام آگاه سازد.حقیقتا که این سکوت سرد زیبنده روحانیت مبارز شیعی نمی‌باشد.


والسلام علی من التبع الهدی

 

بسیج دانشجویی دانشگاه پردیس فارابی
بسیج دانشجویی دانشگاه قم
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد قم
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قم
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه پردیس فارابی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com