کد خبر ۴۲۶۸۴ انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۸

استاندار قم:برخی از حرکت ها و صحبت های روز قدس با روح وحدت هماهنگی نداشت

قم- ایرنا - استاندار قم ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس است، گفت: برخی از حرکت ها و صحبت هایی که در بین این تجمع انجام شد، متاسفانه با روح وحدت هماهنگی نداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، سید مهدی صادقی عصر شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه گذاری قم در تالار امام جواد (ع) استانداری، اظهار داشت: متاسفانه این اتفاق افتاد و همه ارزش های روز قدس را نیز تحت تاثیر خود قرار داد.
در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران برخی علیه رئیس جمهوری و برخی دیگر مسئولان نظام شعاردادند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت تنظیم صورت جلسه های کارگروه مذکور بر اساس نظرهای کارشناسانه افزود: به دلیل انجام نشدن اقدام های کارشناسی لازم، در زمان برگزاری این کارگروه مشکلات تازه شروع می شود، که این به هیچ وجه در شان این جلسه نیست، و باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود، چرا که اگر وضعیت این چنین باشد، باید کمیته بررسی و رفع موانع تولید را تعطیل، و در یک فضای جمع و جورتری مشکلات آن حل و فصل شود.
وی افزود: در شرایطی که تولید کننده یک طرف و بانک هم طرف دیگر، همه دور یک میز هستیم، همه به فراخور وظیفه و ماموریتی که دارند باید مشکل را حل کنند، ما نمی خواهیم منافع هیچ یک از 2 طرف بانک و یا تولید کننده نادیده گرفته شود، و منافع یکی بر دیگری ارجحیت پیدا کند، که برای تحقق این امر نیازمند یک روش و چارچوب منطقی قابل اجرا و شدنی هستیم.
استاندار قم یادآور شد: اگر مقداری روحیه تعاملی خود را تقویت کنیم، بسیاری از این مشکلات حل می شود و نیازی به ای بحث ها که بعضا دیده و یا شنیده می شود، نیست.
وی اضافه کرد: همان گونه که هدف از رونق تولید حفظ وضع اشتغال فعلی و اشتغال جدید است این را باید طوری تامین کنیم که منجر به رشد اقتصادی شود، و این تکلیفی همگانی است چرا که در این صورت اقتصاد مقاومتی خود را نشان می دهد، و همه ما موظفیم به نسبت جایگاه و مسئولیتی که بر عهده داریم کمک جدی و مساعدتی را در این راستا داشته باشیم.
در سال 1393 با هدف انسجام تصمیمات دولت در بخش تولید و بررسی پیشنهادهای مربوط به رفع موانع تولید، براساس تصمیم جلسه مورخ بیست و دوم اردیبهشت ماه 93 کمیسیون اقتصاد هیأت دولت یازدهم، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و سرمایه گذاری با مسؤلیت وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل، و موظف به ارائه گزارش ماهانه به کمیسیون اقتصاد شد.
کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در همه استان‌های کشور، نیز به ریاست استانداری و دبیری رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تشکیل می شود، در این زمینه و با توجه به مصوبه های هفدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور مبنی بر تشکیل کارگروهی جهت تسهیل امور واحدهای تولیدی مشکل‌دار، در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت به طور مرتب برگزار، و مضاف بر این واحدهای استانی سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها نیز مسئول هماهنگی برای حل مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی استان محسوب می شوند.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com