کد خبر ۴۳۰۴۶ انتشار : ۱۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

استقبال مسئولان قم و عراق از ارتقاء روابط زیارتی/معاون وزیرکشورعراق: به دنبال محیطی امن برای دلدادگان اهل بیت هستیم

قم – ایرنا - ضرورت گسترش و ارتقاء روابط زیارتی در جلسه معاون امور زائران استاندار قم و معاون امنیتی وزیر کشور عراق مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، معاون امنیتی وزیر کشور عراق دراین جلسه ضمن تاکید بر گسترش روابط زیارتی میان قم و عراق گفت: نیروهای امنیتی عراق خود را خادم زائران می دانند و از هفته ها قبل برای ارائه خدمات رفاهی و امنیتی مناسب به زائران به ویژه زائران اربعین حسینی(ع) برنامه ریزی صورت می گیرد.
محمد بدر با اشاره به عشق و محبت وافر مردم عراق به ائمه اطهار(ع) افزود: ازسالهای گذشته شاهد حضور گسترده عاشقان و زائران بارگاه ائمه اطهار(ع) از سراسر عراق و کشور های مختلف هستیم که دولت و نیروهای امنیتی عراق برای ایجاد محیطی امن برای دلدادگان اهل بیت(ع) درحال فعالیت هستند.
معاون امور زائران استاندار قم نیز در این جلسه اربعین را عاملی مهم در نزدیکی فرهنگی میان ملت های ایران و عراق دانست و گفت: عزم خدمت رسانی و پذیرایی از زائرین در بین دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ستودنی است.
یونس عالی پور خدمت به زائران را توفیقی بزرگ برای مسئولان ایران و عراق دانست و گفت: پیاده روی عظیم اربعین حسینی(ع) زمینه گسترش بیشتر روابط فرهنگی و اجتماعی ایران و عراق را فراهم می کند.
وی ضمن استقبال از ارتقای روابط زیارتی میان قم و عراق ادامه داد: سالانه نزدیک به سه میلیون زائر خارجی به قم سفر می کنند که مسئولان این استان برای میزبانی هر چه بهتر از آنان در حال برنامه ریزی گسترده هستند.
در سال های اخیر موکب های متعددی از استان قم در مراسم پر شکوه اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلا به زائران امام حسین(ع) خدمت رسانی می کنند.
محمد بدر معاون امنیتی وزیر کشور عراق در سفر خود به قم با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، ضمن بهره مندی از فیض معنوی این اماکن، از نزدیک با برخی خدمات استان قم به زائرین مطلع شد.
بر اساس آمار مسئولان مربوطه، سال گذشته از 20 میلیون زائر شرکت کننده در مراسم معنوی اربعین حسینی از عراق و کشورهای مختلف دنیا، حدود 2 میلیون تن ازایران در این مراسم حضور داشتند.
7404/6133/ تنظیم کننده: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com