کد خبر ۴۳۱۸۵ انتشار : ۱۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبرداد؛

برگزاری طرح «نشاط معنوی» در ۳۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال طرح نشاط معنوی در ۳۷ بقعه استان برگزار می شود، گفت: در اجرای این طرح از مبلغان بومی و ۲۲ مبلغ اعزامی از قم استفاده خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام منصور هاشمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: همزمان با فصل تابستان طرح نشاط معنوی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان  از 17 تیر تا 26 مردادماه امسال به مدت 6 هفته در امامزادگان خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی در 37 بقعه خراسان جنوبی برگزار می شود، افزود: در اجرای این طرح از مبلغان بومی و 22 مبلغ اعزامی از قم استفاده خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مخاطبان این طرح دختران و پسران 7 تا 18 سال است، ادامه داد: برپایی کلاس های آموزشی، ورزشی، اردوهای زیارتی و سیاحتی، احکام و معارف اسلامی، قرآن، مشاوره و اخلاق از جمله برنامه های این طرح در تابستان امسال است.

 

حجت الاسلام هاشمی به حفظ سوره مبارکه واقعه توسط شرکت‌کنندگان در مدت زمان اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: هر میزانی که مردم و زائران و مجاوران بقاع متبرکه استان از طرح های قرآنی بیشتر استقبال کنند ظرفیت پشتیبانی و حمایت در اوقاف و امور خیریه وجود دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه اداره اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به دنبال بیلان کار نیست، تصریح کرد: هدف ما تربیت نسل جوان برای حفظ نظام، انقلاب و اسلام است و اداره اوقاف و امور خیریه بزرگترین پایگاه قرآنی با اجرای بیشترین برنامه ها در این زمینه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در 45 بقعه استان اجرا شد، عنوان کرد: در این مدت یک هزار و 578 برنامه در قالب طرح ضیافت الهی در سطح استان اجرا شد.

 

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: این برنامه‌ها از اول ماه مبارک رمضان تا عید سعید فطر برگزار شد و در مناسبت‌های همچون وفات حضرت خدیجه(سلام الله علیها)، ولادت امام حسن مجتبی(علیه السلام)، لیالی قدر، شهادت امام علی(علیه السلام)، نماز عید سفید فطر برنامه‌های ویژه ای برگزار شد.

 

وی با اشاره به حضور جمعیت 352 هزار و 521 نفری شرکت کننده در برنامه‌های ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: همچنین مردم استان بیش از 187 میلیون تومان برای اجرای طرح ضیافت الهی کمک کردند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در پایان با اشاره به سفرهای تابستانی، گفت: در تابستان امسال 560 اتاق زائر سرا و سوئیت برای پذیرایی و اسکان مسافران آماده شده است.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com