کد خبر ۴۳۳۸۱ انتشار : ۲۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۸
معاون سياسی امنيتی اجتماعی استاندار قم تاكيد كرد:

ضرورت مشاركت دستگاه های دولتی برای ارتقاء زيرساخت های آموزشی

احد جمالی معاون سياسی امنيتی و اجتماعی استاندار قم با اشاره به ضرورت همكاری دستگاه های دولتی در ارتقاء زيرساخت های آموزشی استان گفت: مطالبات آموزش و پرورش از دستگاه های استان در جلسات تخصصی بررسی و پيگيری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم احد جمالي معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار قم با اشاره به رقم حدود 240 هزار دانش آموز در سال تحصيلي پيش رو اظهار داشت: اكثر مردم به نحوي با آموزش و پرورش در ارتباط هستند و از اينرو اين نهاد بسيار حائز اهميت است.
جمالي حساسيت و نگاه ويژه نسبت به امر آموزش و پرورش را مورد تاكيد قرار داد و با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته براي ارتقاء فضاهاي آموزشي و رفاهي استان قم افزود: همچنان با مسئله ي كمبود فضاهاي آموزشي كه در اين راستا نيازمند مشاركت ساير دستگاه ها و استفاده از ظرفيت هاي ملي و استاني هستيم.
معاون استاندار قم بحث اوقات فراغت دانش آموزان در ايام تابستان را نيز مورد توجه قرار داد و با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در زمينه‌ي فرهنگ اظهار داشت: بايستي مهارت هاي زندگي توسط آموزش و پرورش و ساير نهادها در اين ايام به كودكان و نوجوانان آموزش داده شود.
وي همچنين با اشاره به ضرورت تخصيص 5 درصد عوارض شهرداري به آموزش و پرورش تاكيد كرد: در جلسه اي با حضور مسئولان ارشد استان از جمله معاون عمراني استاندار كارگروهي براي پيگيري و حل اين مشكل تشكيل گردد.
جمالي اظهار داشت: اختصاص اراضي داراي كاربري آموزشي به آموزش و پرورش، در كميته اي به رياست فرماندار قم پيگيري شود.

حميدرضا شيخ الاسلام مدير كل آموزش و پرورش استان قم نيز در اين جلسه با اشاره به افزايش حدود شش هزار دانش آموز در سال تحصيلي پيش رو اظهار داشت: براي پوشش تحصيلي اين تعداد از دانش آموزان نياز به 20 واحد آموزشي جديد داريم.
وي با بيان اينكه ساخت مدارس جديد نيازمند اعتبار 600 ميليارد ريالي است افزود: 30 درصد از اين اعتبار توسط خيرين تامين مي شود و مابقي آن نيازمند حمايت دولت است.
شيخ الاسلام همچنين با اشاره به گزارشي از اقدامات آموزش و پرورش در زمينه ي مقاوم سازي مدارس ادامه داد: در چهار سال گذشته تعداد 120 مدرسه مقاوم سازي گرديده است.
عطاءالدين قاسمي مدير كل امور اجتماعي استانداري قم نيز با اشاره به اهميت اوقات فراغت دانش آموزان در ايام تعطيلات تابستان اظهار داشت: آموزش و پرورش و ديگر دستگاه هاي متولي بايستي اهتمام جدي در اين زمينه داشته باشند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com