کد خبر ۴۳۵۹۲ انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۴
مدیرکل ارشاد اسلامی قم:

تعداد صندلی‌های سینماهای قم تا پایان امسال 2 برابر می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: تا پایان امسال تعداد صندلی‌های سینما در قم 2 برابر و 5 سینما سیار جدید به ظرفیت سینمایی استان اضافه می‌شود.

 سید موسی حسینی کاشانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اهمیت مسئله سینما در شکل دهی به فرهنگ یک جامعه اظهار داشت: سینما و فرهنگ پیوندی دیرینه با هم دارند که باید آن را عمیق‌تر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به کمبود سرانه سینمایی در استان افزود: در تلاش هستیم که صندلی‌های سینما در قم را بیشتر کنیم که برنامه ریزی‌های آن انجام گرفته است و روند اجرایی آن در دست اقدام است.

وی با بیان سیاست‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در زمینه سینما گفت: ساخت و تجهیز سینما توسط بخش خصوصی و در مجتمع‌های تجاری از جمله سیاست‌هایی است که آن را دنبال می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه نخستین سینمای خصوصی قم در حیطه فعالیت خود بسیار موفق بوده است تاکید کرد: دیجیتالی کردن مجتمع‌های فرهنگی سیاست مهم دیگری که در حال پیگیری است تا تمامی مجتمع‌های فرهنگی تا انتهای سال به سیستم پخش دیجیتال مجهز شوند.

حسینی کاشانی ادامه داد: تا پایان امسال تعداد صندلی‌های سینما در قم 2 برابر خواهد شد و 5 سینما سیار جدید برای استان قم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به نقش ویژه بخش خصوصی در توسعه سینما تاکید کرد: سینما سیار یا سینما سلام که از آن به عنوان اتاق فرمان متحرک یاد می‌شود امکان پخش فلیم در قالب سینما را در هر مکانی مهیا می‌کند که اجرا و پیگیری‌های آن تماما با بخش خصوصی خواهد بود که قم ظرفیت 10 سینما سیار دیگر را نیز در خود دارا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به فقر اماکن فرهنگی در منطقه پردیسان نیز عنوان کرد: در دهه فجر امسال مجتمع فرهنگی پردیسان افتتاح خواهد شد تا بخشی از ضعف‌های فرهنگی موجود را این منطقه را پر کند.

حسینی کاشانی ادامه داد: کتابخانه مرکزی خیابان امام (ره) نیز با پیگیری و تامین اعتبارات تا پایان سال راه اندازی خواهد شد و به تعطیلی چند ساله خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام /

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com