کد خبر ۴۳۶۰۱ انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۳
امام جمعه قم:

آموزه‌های دینی امام صادق(ع) در هر عصری راه‌گشای مشکلات بشری است

امام جمعه قم گفت: سخنان و آموزه‌های دینی امام صادق(ع) در هر عصری راه‌گشای مشکلات بشری به‌شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به نقل از آستان نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی به موضوع زندگانی و سیره رفتاری ششمین امام شیعیان پرداخت و اظهار داشت: امام صادق(ع) در زمان حیات‌شان افزون بر گسترش معارف دینی، با حاکمان ظلم نیز مبارزه می‌کردند و در بین آحاد مردم، مباحث تربیتی و انسانی را ترویج می‌دادند.

وی ادامه داد: سخنان و آموزه‌های دینی امام صادق(ع) در هر عصری راه‌گشای مشکلات بشری به‌شمار می‌رود، لذا مومنانی که خود را پیرو ایشان می‌دانند باید با سخنان گوهربار ایشان آشنا و به آن عمل کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه همه اهل بیت(ع) در دوران حیات‌شان به دنبال تعلیم و تربیت جامعه انسانی بودند، ابراز کرد: تزکیه یعنی همان مکتب تربیتی اولیاء الهی که با توجه به وحی، آن را برای عموم بشریت تبیین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) و رسول الله(ص) اسوه اخلاقی انسان‌ها به‌شمار می‌روند تصریح کرد: هر آنچه که ایشان بر زبان خود جاری کردند از وحی سرچشمه گرفته است و هرگز سخن عبث و بیهوده نقل نکرده‌اند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: در روایات متعدد و زیارت‌نامه‌ها، به نقش هدایتگری امامان معصوم(ع) بسیار اشاره شده است، به عنوان مثال در زیارت جامعه کبیره، دعای ندبه و زیارت امین الله که مومنان آن را زیاد قرائت می‌کند موضوع هدایتگر بودن اهل بیت(ع) بارها تکرار شده است.

وی با بیان اینکه ارزش‌ هدایت یک نفر به مسیر حق، از انچه که آفتاب بر زمین می‌تابد بالاتر است، عنوان کرد: با شهادت اهل بیت(ع)، نقش هدایت‌گری ایشان تعطیل نشد، بلکه ائمه هدی‌‌(ع) در زمان حیات به نوعی مردم را هدایت می‌کردند و اکنون نیز با روش دیگر.

امام جمعه قم گفت: امام صادق(ع) در حدیثی می‌فرمایند که پیروان ما هرگز سراغ مال و کار حرام نمی‌روند و شکم خود را با لقمه حرام پر نمی‌کنند، لذا همه ما نیزکه جزو شیعیان حضرت‌شان به‌شمار می‌رویم باید مراقب باشیم در مال و کارمان حرام رسوخ نکند و اگر با آن روبه‌رو شدیم آن را ترک کنیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com