کد خبر ۴۳۷۳۷ انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۹
آیت‌الله حسینی بوشهری:

برخی به دنبال این هستند که فضای جامعه را همیشه غمگین جلوه دهند/ معنای شادی در جامعه همراه با مرزبندی باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به‌افراط و تفریط‌های موجود در جامعه تأکید کرد: نباید برخی مادحین در جشن‌های اهل‌بیت(ع) مراسم را به حزن و عزاداری تبدیل کنند که این خدمت به اهل‌بیت(ع) نیست بلکه مهم حرکت کردن در مرز و خط است ، اگر جاذبه‌های اسلام را برای جوانان نشان بدهیم آن‌ها پیرو اهل‌بیت(ع) می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار شورای هماهنگی دهه کرامت که در  جامعه مدرسین برگزار شد با اشاره به ارزش ترویج معارف اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های جشن‌های اهل‌بیت(ع) برای نشر معارف آن حضرات معصوم نهایت استفاده را کنیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) افزود: باید سعی کنیم همیشه زینت اهل‌بیت(ع) باشیم و نشود که با برخی اقدامات اشتباه خود سبب سرافکندگی معصومین شویم.

امام‌جمعه قم با قدردانی از ستاد هماهنگی جشن‌های دهه کرامت گفت: خوشبختانه برای این پدیده مبارک چندین مجموعه بزرگ فرهنگی تشکیل‌شده است که با هماهنگی و تعامل می‌توانند یک کار بزرگ فرهنگی و ماندگار را ایجاد کنند.

وی با اشاره به شعار امسال ستاد دهه کرامت تأکید کرد: شعاری که انتخاب‌ شده است برداشت درست و مناسبی از کلام خود معصومین است و این مسیر باید همیشه ادامه پیدا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بشارت و انذار همزمان انبیا الهی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در ارتباط با اهل‌بیت(ع) نیز باید حالت تعادل برقرار شود و شیعیان در تمامی یاور اهل‌بیت(ع) هستند و در شادی اهل‌بیت(ع) شاد و در هنگام حزن آن‌ها غمگین هستند.

وی با اشاره به‌افراط و تفریط‌های موجود در جامعه تأکید کرد: نباید برخی مادحین در جشن‌های اهل‌بیت(ع) مراسم را به حزن و عزاداری تبدیل کنند که این خدمت به اهل‌بیت(ع) نیست بلکه مهم حرکت کردن در مرز و خط است.

حسینی بوشهری با بیان خیل عظیم تهاجمات فرهنگی گفت: اگر جاذبه‌های اسلام را برای جوانان نشان بدهیم آن‌ها پیرو اهل‌بیت(ع) می‌شوند و این کار صحیحی نیست که برخی بخواهند فضای را همواره غمگین جلوه دهند.

وی با اشاره به لزوم جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از شادی در کشور تأکید کرد: باید معنای شادی در جامعه همراه با مرزبندی باشد تا برخی افراد نتوانند از این مسیر اهداف دیگری را دنبال کنند.

امام‌جمعه قم با اشاره به ظرفیت بالای ستاد هماهنگی جشن‌های دهه کرامت گفت: امروز ایران هراسی و اسلام هراسی و شیعه هراسی توسط رسانه‌های معاند به‌شدت دنبال می‌شود و ستاد جشن‌های دهه کرامت با داشتن چنین ظرفیت عظیمی می‌توانند پاسخ مناسبی به این تبلیغات ناجوانمردانه بدهند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com