کد خبر ۴۴۰۹۳ انتشار : ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱
مدیرکل انتقال خون استان قم:

عارضه خاصی در اهدای سلول بنیادی وجود ندارد

مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: در صورت نیاز به پیوند استخوان، فرد اهداکننده به مرکز پیوند اعضا برای دریافت سلول بنیادی دعوت می‌شود و عارضه جدی برای فرد ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، مرتضی نوریان عصر امروز در مراسم تجلیل از اهداکنندگان خون که به مناسبت نهم مرداد سالروز اهدای خون در تالار غدیر دانشگاه آزاد برگزار شد با اشاره به طرح‌ ویژه استخراج سلول بنیادی اظهار کرد:‌ بر این اساس نمونه خون افراد برای تهران ارسال و در آزمایشگاه تخصصی ژنتیک بررسی می‌شود و ژنوم فرد شناسایی و در بانک اطلاعاتی کشور محفوظ می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد:‌ در صورت نیاز به پیوند استخوان فرد اهداکننده به مرکز پیوند اعضا برای دریافت سلول بنیادی دعوت می‌شود و عارضه جدی برای فرد ندارد و تنها زمان فرد اهداکننده صرف می‌شود ولی در عوض جان یک انسان نجات پیدا می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان قم با بیان اینکه خون عضوی از بدن است، گفت: خون تنها عضوی از بدن است که می‌توانیم بارها آن را به افراد نیازمند هدیه کنیم.

وی عنوان کرد:‌ این مراسم به منظور تقدیر از اهداکنندگان خون برگزار شد و از جمله کسانی که تقدیر می‌شوند جوان‌ترین اهداکننده خون که خانم جوانی با 17.5 سال سن است، به شمار می رود..

نوریان یادآور شد:‌ بخشی دیگر از کسانی که در این مراسم تجلیل می شوند حامیان اهدای خون هستند که در مواقع خاص و به طور مستمر اهدای خون دارند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com