کد خبر ۴۴۱۱۰ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۳
شهردار منطقه هشت قم اعلام کرد

تعلل پیمانکار دلیل عدم تکمیل ورودی مسیر قم به پردیسان

شهردار منطقه هشت قم گفت: شهرداری از سال 1390 اراضی مورد نیاز در تقاطع غیرهمسطح پردیسان برای ورودی از قم به پردیسان که بیشترین ضرورت احداث پل برای این مسیر بوده را آزاد کرده و پیمانکار اداره کل راه و شهر سازی از آن زمان امکان اجرا داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، سیدعبداله سلیمانی با اشاره به جزئیات اجرای پل ورودی پردیسان، اظهار کرد: جانمایی، برنامه ریزی، طراحی، اجرای عملیات آماده سازی و زیرساخت‌های عمرانی پردیسان توسط اداره کل راه وشهرسازی صورت گرفته است.

شهردار منطقه هشت قم اذعان کرد: از سال‌ها قبل مدیریت و اجرای شوارع و زیرساخت‌های لازم برای احداث شهرک جدید در تعهدات اداره کل راه و شهر سازی و شرکت‌های تعاونی مسکن ساز بوده است که در این راستا احداث پل تقاطع غیر همسطح ورودی پردیسان نیز جزء تعهدات آن سازمان است.

سلیمانی با اشاره به مشارکت شهرداری قم با اداره کل راه و شهرسازی برای تسریع در تکمیل این پروژه، بیان کرد: بمنظور کمک و مساعدت در اجرای طرح، شهرداری قم با توجه به امکان استفاده از قانون ماده 101 و انجام توافق برای تملک زمین مورد نیاز برای اجرای تقاطع، تملک زمین را بر عهده گرفت تا با انجام توافق با مالکین اراضی مورد نیاز، به تسریع اجرای طرح کمک شود.

وی گفت: با وجود برگزاری جلسات متعدد با مالکین و صرف ساعت‌ها وقت برای این موضوع و به دلیل تعدد مالکین زمین و عدم توافق، سرانجام شهرداری در سال 90 با توجه به اهمیت احداث هرچه سریع‌تر پل اقدام به خرید 3/2 هکتار از اراضی مذکور از مالکین با پرداخت مبلغ 21 میلیارد ریال کرد.

شهردار منطقه هشت قم با بیان اینکه این اراضی لوپ مورد نیاز برای ورودی پردیسان از سمت قم را آزاد می‌کرد، افزود: شهرداری قم از سال 1390 اراضی مورد نیاز برای ورودی از قم به پردیسان که بیشترین ضرورت احداث پل برای این مسیر بوده را آزاد سازی کرده و پیمانکار اداره کل راه و شهر سازی از آن زمان امکان اجرا داشته است.

سلیمانی ابراز کرد: ولی با این حال تنها لوپ پردیسان به سمت نیزار که تقاضای سفر آن کمتر از پنج درصد بوده به دلیل عدم همکاری مالکین آزادسازی نشده که شهرداری قم هم اکنون در حال رایزنی با مالکین برای تملک مابقی اراضی مورد نیاز است.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com