کد خبر ۴۴۶۹۴ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۲
ذوالنوری در مخالفت با اصول کلی و خط مشی کابینه پیشنهادی:

حق مردم ما اینترنت با وضع فعلی نیست/ چه تضمینی درباره برجام برای مردم گرفته‌اید

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت که حق مردم ما اینترنت با وضع فعلی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز مجلس سه‌شنبه (24 مرداد 96) و در مخالفت با کلیات برنامه کابینه دوازدهم، گفت: با توجه به اینکه ما در هر 4 سال یک بار جلسه رأی اعتماد به کابینه را داریم ای کاش آقای رئیس جمهور در مجلس حاضر می‌بود و نظر موافقان و مخالفین برنامه را استماع می‌کرد. 

وی افزود: امروز ما تشابه چندانی بین دو دولت یازدهم و دوازدهم نمی‌بینیم عمل به وعده‌ها حداقل توقع مردم است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امروز آقای رئیس جمهور گفت که در تعیین کابینه هیچ فشاری بر من نبوده و 20 دقیقه بعد عنوان کرد که من سه وزیر زن برای کابینه پیش‌بینی کرده بودم ولی به علل و بر اثر فشارها نشد که این اتفاق بیفتد. اگر بناست در عرض 20 دقیقه حرف عوض شود چگونه باید به مطالبات پاسخ داد.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: ما امروز در کشور حدود صد هزار نفر عضو هیأت علمی دانشگاه داریم شاید با شأن علمی و جامعه نخبگان کشور سازگاری نداشته باشد که این تلقی ایجاد شود که آیا ما یک نفر از بین این 100 هزار نفر نداشتیم که تا ما امروز شاهد معرفی کابینه ناقص باشیم. 

وی افزود: اگر برای تصدی وزارت علوم می‌خواهیم مسئولی انتخاب کنیم این مسئول را یا باید از جامعه علمی انتخاب کنیم و یا فردی اجرایی برای آن برگزینیم که در هر صورت کم نداشتیم. شاید ما دنبال سهم‌خواهی‌ها و یارگیری‌ها از عرصه علمی کشور هستیم که دنبال گزینه‌ای هستیم که یا نه علمی و نه اجرایی و یا شاید علمی و اجرایی باشد اما پاسخ جریان‌های سیاسی را در دانشگاه‌ها بدهد. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر چه برنامه رئیس جمهور در حوزه فرهنگ را بررسی کردم رنگ و بویی از دین در جامعه دینی پیدا نکردم که اگر همین برنامه را بگوییم برنامه یک دولت سکولار و لائیک است تفاوتی با جمهوری اسلامی ایران نداشت. در این برنامه جای دین و مانور آن کجاست؟ حوزه فرهنگی که همیشه مورد دغدغه رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید بوده در کجای این برنامه به آن پاسخ داده شده است.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: در برنامه فرهنگی آقای رئیس جمهور و در بررسی معضلات اجتماعی به کدام نسخه دینی و آموزه‌های دینی اشاره شده، بودجه‌های قرآنی کجاست؟ 

وی افزود: در حوزه فرهنگ در کشور سه نگاه وجود دارد یک نگاه قیمومیت، تصدی‌گری و خشن برخورد کردن و سخت‌گیری است که هم از نظر شرعی و عقلی و هم از نظر مقام معظم رهبری این نگاه مردود است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: نگاه دوم ولنگاری فرهنگی است که متأسفانه در مدیریت کشور همین را شاهد هستیم و وقتی رئیس جمهوری می‌گوید ما مسئول بهشتی و جهنمی شدن مردم نیستیم به معنی ولنگاری در عرصه فرهنگی است. 

ذوالنوری خاطرنشان کرد: نگاه سوم، نگاه مقام معظم رهبری است که فرهنگ عرصه‌اش مثل یک باغ است که دولت باغبان است و اگر وظیفه باغبانی خود را انجام ندهد علف‌های هرزش عرصه رشد و تعالی را بر گیاهان مفید و گل و گیاه می‌بندد. 

وی افزود: جلسات شورای عالی فضای مجازی در دولت یازدهم به دلیل عدم حضور رئیس آن که همان رئیس جمهور است اکثراً برگزار نشد و تنها یک پنجم جلسات آن دایر بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حق مردم ما اینترنت با وضع فعلی آن نیست، اظهار داشت: چرا شبکه ملی را سامان نمی‌دهید آیا بعد از چند سال زمان آن فرا نرسیده است؟

ذوالنوری خاطرنشان کرد: امروز هیچ کجای دنیا اینترنت را با وضعیتی که در کشور ما هست ندارد. گران‌ترین قیمت، ناامن‌ترین شبکه و بی‌کیفیت‌ترین اینترنت را ما به مردم عرضه می‌کنیم. تا کی ما در این عرصه از جیب مردم ارتزاق کنیم.

وی افزود: آقای رئیس جمهور در 4 سال گذشته بدترین وضعیت از نظر عملکرد در وزارتخانه‌های حوزه فرهنگ را شاهد بوده‌ایم. در حوزه آموزش و پرورش وزیر این وزارتخانه با 8 ماه عمر وزارتش می‌تواند تحول‌آفرین باشد. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در حوزه سیاست خارجی سه اصل حکمت، عزت و مصلحت را داریم اگر آقای رئیس جمهور تا به این حد بر برجام تکیه نمی‌کرد در این حوزه تأکیدی نداشتم.

ذوالنوری اضافه کرد: جناب آقای رئیس جمهور اگر آمریکا نقض برجام کرد که این کار را کرده ما چه می‌کنیم، به کمیته مشترک شکایت می‌کنیم و کمیته مشترک یعنی 1+5.

وی افزود: ما در این شرایط سه راه داریم اول اینکه آنها بگویند بگذرید و ما هم بگذریم هم چوب را خوردیم و هم پیاز، راه دوم اینکه کمیته برجام به آمریکا بگوید بگذر آمریکا نمی‌گذرد. و راه سوم اینکه بر شکایتمان ایستادگی کنیم موضوع به شورای امنیت ارسال می‌‌شود که آن هم همین راه قبلی را می‌رود یا باید بگذریم و تحریم را بپذیریم و هر چه را هم داده‌ایم، داده‌ایم، یا باید روی حرفمان بایستیم که آنها در این وضعیت قطعنامه صادر می‌کنند و اگر تمکین نکنیم تمام قطعنامه‌های گذشته بازمی‌گردد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چه تضمینی در مورد برجام برای مردم گرفته‌اید که امروز نمی‌توانیم محکم بایستیم چرا نمی‌توانیم چون تضمینی وجود ندارد. 

ذوالنوری خاطرنشان کرد: امروز می‌گوییم اگر تحریم‌های بانکی برداشته نشده مشکل نرم‌افزاری وجود دارد. چرا با بانک‌های کوچک و سطح پایین دنیا می‌توانیم با همین نر‌م‌افزار ارتباط داشته باشیم و با بانک‌های بزرگ نه. 

وی در پایان، افزود: ما در حوزه سیاست خارجی به قدری به یک موضوع پرداخته‌ایم که کشورهای منطقه را رها کردیم و این در حالی است که یکی از بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توجه به بازارهای منطقه‌ای است. 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com