کد خبر ۴۴۷۶۰ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۸
33 سال پیش در چنین روزی

در تنگه هرمز مقابله به مثل می کنیم

هاشمی: اگر کشتی ما در کانال سوئز به عنوان تفتیش معطل شود و کالای مورد نظر ما نیز معطل شود. به عنوان قصاص یک کشتی از باند شما در تنگه هرمز معطل خواهد شد.

رخدادهای 26 مرداد 63

چکیده:

هاشمی: هر کشتی ایرانی که در کانال سوئز متوقف شود یک کشتی از باند توطئه گران را در تنگه هرمز معطل خواهیم کرد.

 

اسدالله لاجوردی دادستان تهران عملکرد دادستانی را در مورد زندانیان تشریح کرد.

 

آیت الله جنتی: مردم در مقابل کسانی که ارزش های اسلامی را پایمال کنند خواهند ایستاد.

 

عرفات برای مذاکره مستقیم با اسرائیل اعلام آمادگی کرد.

 

هاشمی: ما در هیچ کجای دنیا با تروریسم موافق نیستیم

نماز باشکوه این هفته جمعه تهران با حضور گسترده امت حزب الله در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی امام جمعه موقت تهران و رئیس مجلس شورای اسلامی اقامه شد.

آقای هاشمی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به بحران اخیر کانال سوئز گفت: الان مساله ای که برای ما مهم است مساله کانال سوئز است در کانال سوئز بوی توطئه ای به مشام می رسد ما به مصری ها می گوییم اگر شما کانال سوئز را در اختیار دارید و ما باید از آنجا عبور کنیم تنگه هرمز نیز در اختیار ماست و خیلی ها باید از آن عبور کنند آن باندی که دست اندرکار این توطئه است همگی از مسیر تنگه هرمز باید عبور کنند اگر کشتی ما در کانال سوئز به عنوان تفتیش معطل شود و کالای مورد نظر ما نیز معطل شود. به عنوان قصاص یک کشتی از باند شما در تنگه هرمز معطل خواهد شد.

آقای هاشمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی لازم نمی داند دنیا را متشنج کند و ناآرامی ایجاد کند و ما در هیچ جای دنیا با تروریسم به هیچ شکلی موافق نیستیم چون منطق و حرف حسابی داریم.(1)

 

لاجوردی: زندانیان منافقین در زندان اوین مشغول تفریح هستند

برادر اسدالله لاجوردی دادستان انقلاب اسلامی تهران به عنون سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران به تشریح وضعیت زندانیان در ایران پرداخت و گفت: در نشریات منافقین نوشته می شود که هزاران نفر از مجاهدین در استخر زندان اوین کشته شده اند و خون آنها در این استخرها لخته شده است اما منافقینی که در زندان اوین حضور دارند و برخی از آنها جنایاتشان در تلویزیون پخش شد و برخی حتی بیش از 42 بار عملیات ترور انجام داده اند هم اکنون در زندان مشغول شنا، فوتبال، والیبال، پینگ پنگ و ورزش و تفریح هستند.

دادستان انقلاب تهران افزود: امکانات رفاهی که در اختیار زندانیان است در اختیار بسیاری از اقشار مرفه هم ممکن است نباشد در زندان اوین جمعه 6 استخر وجود دارد که در اختیار زندانیان است و روزهای جمعه نیز زندانیان به صورت پیک نیک به باغ های مصفای زندان، استادیوم آزادی، مراکز ورزشی و تفریحی و اماکن مشابه آن برده می شوند و در آنجا استراحت می کنند.(2)

 

آیت الله جنتی: نسل اول انقلاب نمی تواند به دنبال رفاه طلبی برود

نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با حضور گسترده امت حزب الله و به امامت آیت الله جنتی در مدرسه امام صادق (ع) و خیابان های اطراف اقامه شد.

آیت الله جنتی در خطبه های این هفته شهر مقدس قم گفت: امروز باید اسلام با تمامی ابعادش در کشور پیاده شود و بدانید برای پیاده کردن اسلام مشکلات بسیار است ولی در برابر این همه مشکلات باید قاطعانه ایستاد و پایداری کرد.

امام جمعه موقت قم افزود: امروز در حالی که ابرقدرت ها در رسانه های گروهی علیه انقلاب شکوهمند اسلامی سمپاشی می کنند و در مقابل انقلاب ایستاده اند؛ نسل اول انقلاب نمی تواند راحت بنشیند و بی تفاوت باشد و به دنبال رفاه طلبی و آسایش برود.

آیت الله جنتی افزود: آگاهی و حس مسئولیت مردم می تواند ضامن بقای ارزش های انقلاب باشد و  مردم در مقابل کسانی که ارزش های اسلامی را پایمال کنند و به این ارزش ها لطمه بزنند خواهند ایستاد و مقابله خواهند کرد.(3)

 

عرفات خواستار مذاکره با اسرائیل شد

 یاسر عرفات در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: آماده مذاکره مستقیم با اسرائیل می باشد و چنین مذاکره ای در قطعنامه کنفرانس فاس نیز پیش بینی شده است. به گفته عرفات شاه حسین و رهبران سوریه نیز آماده اند تا در صورت اجازه بازگشت فلسطینیان به سرزمین های اشغالی اسرائیل را به رسمیت بشناسند. عرفات در این مصاحبه از میانجیگیری های عربستان، یمن جنوبی، الجزایر و شوروی جهت بهبود روابط سازمان آزادی بخش فلسطین با سوریه یاد کرده است. بنا بر همین گزارش عرفات همچنین ابراز تمایل کرده است تا با حافظ اسد ملاقاتی داشته باشد.(4)

منابع:

کیهان، 27 مرداد 63، ص 3
اطلاعات، 27 مرداد 63، ص 14
اطلاعات، 27 مرداد 63، ص 3
کیهان، 27 مرداد 63، ص 24

انتهای متن/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com