کد خبر ۴۴۸۱۷ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۵
آیت الله سعیدی:

انتقاد از نمایندگان سلفی بگیر مجلس/میزان مهریه شهید حججی

امام جمعه قم عنوان داشت: نمایندگان منتخب ملتی هستند که این ملت جان و مال و زندگی خود را تقدیم نظام می کنند، چنانچه که نماینده ای فرصت پیدا کرد در مجلس سلفی بگیرد مابقی نماینده ها به او بگویند که با سر سردار عشق سلفی عزت بگیر، پیرزن عشوه گر درخور تکریم نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سعیدی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که مصلی قدس برگزار شد گفت: تقوا اثرات بسیاری دارد که از جمله آن این است که انسان به خداوند نزدیک می شود و خداوند با تقوا پیشگان است.

وی عنوان داشت: از مهمترین عرصه هایی که رعایت تقوا لازم است، در خلوت خودمان است، چرا که در خلوت انسان وسوسه می شود و ارزش دارد که در خلوت تقوا داشته باشیم.

آیت الله سعیدی در ادامه به روز دحوالارض اشاره کرد و گفت: در آغاز همه دنیا را آب گرفته بود و آغاز زمین از کعبه بود، در این روز خداوند عنایت خاصی به بشر و مردم داشته و زمین جایگاه خاصی پیدا کرد و اعمال خاصی دارد که روزه گرفتن از جمله آن است.

امام جمعه قم همچنین به 31 مرداد اشاره کرد و گفت: در این روز سالروز شهادت امام جواد(ع) را داریم که ایشان در شرایط سختی به امامت رسیدند و آغاز امامت ایشان مواجه به انکار برخی بود و از سوی دیگر تحت فشار مامون بودند.

آیت الله سعیدی گفت: روز صنعت دفاعی را داریم که روز اعتماد به نفس و پیشرفت ایران در عرصه اقتدار  شکستن تحریم هاست و به همه تلاشگران صنعت دفاعی این روز را تبریک می گوییم و آنها حافظ و اقتدار ایران اسلامی هستند.

وی به سفر حجاج اشاره کرد و گفت: برای همه آنها آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم که همواره از حیله و نیرنگ در امان باشند و بتوانند به اعمال خود بپردازند.

امام جمعه قم به روز ازدواج اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از مسائل موجب کاهش ازدواج و یا کوتاه بودن عمر ازدواج در جامعه هستیم که باید همواره بکوشیم این امر را در جامعه گسترش دهیم.

آیت الله سعیدی با اشاره به مهریه های سنگین گفت: مهریه شهید حججی 124 صلوات بر محمد و آل محمد بود و یا اینکه حفظ قرآن کریم با معنی آن، که باید این مسائل معنوی در زندگی ها گسترش یابد.

وی در ادامه به بررسی صلاحیت وزرا توسط مجلس اشاره کرد و گفت: نمایندگان هیچ ملاحظه ای را بر موضوع حفظ ارزش های اسلامی مقدم ندارند و افرادی را انتخاب کنند که کار آمد و دلسوز مردم و جامعه باشند.

امام جمعه قم عنوان داشت: نمایندگان منتخب ملتی هستند که این ملت جان و مال و زندگی خود را تقدیم نظام می کنند، چنانچه که نماینده ای فرصت پیدا کرد در مجلس سلفی بگیرد مابقی نماینده ها به او بگویند که با سر سردار عشق سلفی عزت بگیر، پیرزن عشوه گر درخور تکریم نیست.

آیت الله سعیدی در ادامه به شهادت شهید حججی اشاره کرد و گفت: ایشان پیام عزت و دفاع از حریم ولایت را یکبار دیگر به همگان منتقل کرد، با خبر شهادت این شهید، امواج فتنه و فساد را که دشمن ایجاد کرد به عقب راند.

وی به حضور خانواده شهید حججی در مصلی قدس قم اشاره کرد و گفت: این جوان مومن و سرافراز دشمنان را ناکام گذاشت و امیدواریم که جوانان ما از این جوان شهید الگو گیری کنند.

امام جمعه گفت: باید خاطرات ایشان بازخوانی شود و ادب ایشان به پدر و مادر که باید جوانان ما بدانند سایه پدر و مادر برای همگان نعمت است که باید از این شهید بیاموزیم تا همواره به پدر و مادر احترام بگذاریم.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com