کد خبر ۴۴۹۶۰ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۶
سرپرست جهاد دانشگاهی واحد قم:

جهاد دانشگاهی قم در بخش آموزش پرستاری 10 هزار شغل ایجاد کرد

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد قم گفت: این واحد در زمینه آموزش پرستاری تاکنون بیش از 10 هزار شغل ایجاد کرده است.

محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم به اشاره به اهداف جهاد دانشگاهی استان قم اظهار داشت: هدف اصلی اقدامات جهاد دانشگاهی  ایجاد روحیه نشاط و شادابی، آشنایی عمیق با فرهنگ ایرانی و اسلامی و همچنین فعالیت‌های فرهنگی است که تقریباً در تمامی دانشگاه‌های استان شعبه‌ای ایجاد کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه یکی از اهداف جهاد دانشگاهی قم توانمندسازی کادر مدیریتی است، افزود: برنامه‌ها و کارگاه‌های ویژه‌ای را برای توانمندسازی و مهارت افزایی پرسنل جهاد دانشگاهی در نظر داریم تا جهاد دانشگاهی با مدیریت و مهارت بهتری بتواند در عرصه‌های مختلف ملی به انجام خدمت بپردازد.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد قم بابیان بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی قم تأکید کرد: عمده فعالیت‌های جهاد دانشگاهی قم در بخش فرهنگی، آموزشی و پژوهشی است که بخش پژوهشی مرکز دارای 4 مرکز جداگانه دارد  که در حال حاضر فعال است که مرکز خدمات علمی پژوهشی درمان ناباروری، مرکز تخصصی فناوری اطلاعات، مرکز خدمات تخصصی معماری و شهرسازی و نیز مرکز تخصصی پزشکی 4 مرکزی هستند که بخش پژوهشی جهاد دانشگاهی قم فعالیت دارند.

حیدری با انتقاد از کمبود بودجه عدم تخصیص بودجه لازم برای بهبود فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان تأکید کرد: بخش دورا پزشکی و همچنین معماری و شهرسازی جهاد دانشگاهی استان در حال حاضر در وضعیت نیمه تعطیل و تعطیل هستند که امیدواریم زیرساخت‌های لازم برای فعالیت آن‌ها با توجه به اهمیتی که در کشور دارند ایجاد شود.

وی عنوان کرد: نسبت بودجه کشور به جهاد دانشگاهی 20 به 80 است یعنی اگر دولت 20 درصد بودجه به جهاد دانشگاهی اختصاص بدهد جهاد دانشگاهی موظف است تا 80 درصد ارزش‌افزوده به‌صورت محصول یا خدمات به مردم ارائه دهد که برای دولت نیز ازنظر اقتصادی به‌صرفه است.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد قم گرفتن مجوزهای لازم برای درمان در منزل را یکی دیگر از اقدامات مهم جهاد دانشگاهی قم دانست و گفت: به خاطر محدودیت‌هایی که برای افراد سالخورده برای مراجعه به مراکز پزشکی وجود دارد این مرکز را دایر کردیم که بیش از 40 هزار نفر از خانواده‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین اعضای بهزیستی و کمیته امداد می‌توانند با هزینه‌ای پایین نسبت به مراکز بیمارستانی مشکل خود را حل کنند.

وی ادامه داد: درمان ناباروری با استفاده از طب سنتی،  درمان وسواس و بیماری‌های روحی و همچنین مشکلات جنسی از اهداف دیگری است که جهاد دانشگاهی استان در پی درمان آن است که از وجود علما و فرهیختگان حوزوی در آن‌ها باید نهایت استفاده را ببریم.

حیدری بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات جهاد در زمینه‌های مختلف تخصص آفرینی برای افرادی است که در برنامه‌های جهاد حضور دارند، تأکید کرد: در سطح کشور بیش از 600 هزار نفر در این برنامه‌های مهارت‌آموزی جهاد دانشگاهی شرکت دارند که از این‌ بین استان قم در سال قبل 11 هزار نفر را آموزش داده است .

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد قم با تأکید بر برنامه‌ها و اقدامات جهاد دانشگاهی کشور در سازمان‌ها و ارگان‌های استان نیز تصریح کرد: بالغ‌بر 3 هزار نفر در طول سال در سازمان‌ها و ارگان‌های کشور در حال آموزش و مهارت افزایی هستند همچنین آموزش‌های کمک پرستاری یکی دیگر از کارهای مهم جهاد دانشگاهی استان قم بوده است که در سال 95، بیش از 10 هزار شغل در کشور ایجاد کرده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com