کد خبر ۴۵۳۰۲ انتشار : ۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۲

افزایش 18 درصدی مسافران راه آهن قم

مدیرکل راه آهن استان قم از افزایش ۱۸ درصدی تعداد مسافران و افزایش وزن بارگیری وتخلیه بار در راه آهن قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ اعتماد،مدیرکل راه آهن استان قم با اشاره به افزایش آمار مسافران گفت: در چهار ماه نخست سال جاری حدود ۲۹۵ هزار نفر از طریق راه آهن قم جابجا شدند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی یکی از زیربناهای مهم توسعه پایدار هر کشوری است، افزود: متأسفانه در ایران هنوز نگاه ویژه و جامعی به این بخش همانند کشورهای توسعه یافته نداریم.

 مدیرکل راه آهن استان قم با اشاره به افزایش میزان بارگیری و تخلیه بار از ایستگاه راه آهن قم نسبت به ۴ ماه مشابه سال گذشته بیان داشت: بر اساس آمارها در چهار ماهه نخست سال جاری راه آهن قم موفق شد تناژ بارگیری خود را به بیش از ۲۶۴ تن و تناژ تخلیه خود را به بیش از ۲۹۵ تن افزایش دهد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش بارگیری ۴۴۰ و در بخش تخلیه ۲۸۰ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل افزایش آمار بارگیری و تخلیه بار راه آهن قم در واقع تأمین واگن‌های مورد نیاز، اطلاع رسانی و مذاکره با صاحبان کالا و شرکت‌های مختلف در سطح استان قم بوده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com