کد خبر ۴۵۸۸۸ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۳

کمبود سرانه سینما در قم/استان قم،پیشتاز صنعت چاپ و نشر کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌قم با اشاره به کمبود سرانه سینمایی در استان گفت:امیدواریم با برنامه ریزی های منسجم تعداد صندلی های سینما را دو برابر کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حسینی کاشانی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌ باتوجه به ظرفیت بالای قم در امور فرهنگی اظهار داشت: در استان قم با کمبود سرانه سینمایی روبه‌رو هستیم و درمجموع تعداد 950 صندلی فعال سینما با 4 پلات نمایش در قم وجود دارد که تلاش داریم با برنامه‌ریزی این تعداد صندلی را دو برابر کنیم.

وی بابیان اینکه 300 موسسه فرهنگی و 585 کانون فرهنگی در استان قم مشغول فعالیت‌های فرهنگی هستند، افزود: استان قم در امور قرآنی از استان‌های فعال به شمار می‌رود، به‌طوری‌که 107 موسسه قرآنی در قم در حال ارائه خدمات قرآنی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: استان قم از سال‌ها قبل جزء استان‌های پیشتاز در صنعت چاپ و نشر کشور بوده است، به‌طوری‌که 1250 ناشر و 240 چاپخانه در حوزه چاپ و نشر فعال و بیشتر آنان در حوزه کتب دینی پیشتاز کشور هستند.

حسینی کاشانی با تأکید بر وجود 106 کانون تبلیغاتی در استان قم عنوان کرد: 6 روزنامه، 7 هفته نامه، 8 دوهفته نامه و 6 ماهنامه در استان قم در حوزه رسانه مکتوب مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به حضور 200 کتاب فروش در استان قم خاطرنشان کرد: 950 دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مشغول تحصیل هستند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com