کد خبر ۴۶۲۱۰ انتشار : ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۰
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

در چهار سال دولت قبل، نگاه به درون و استفاده از ظرفیت‌ها وجود نداشت

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر به‌جای اینکه دولت بیاید اشتغال ایجاد کند و تولید داخلی را تقویت کند به هواپیما خریدن بپردازد قطعاً این تولید داخلی نخواهد بود و این در واقع نشان از این داشته که یک عزم جدی برای اقتصاد مقاومتی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله محمود رجبی با اشاره به اینکه همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند مردم باید تأثیرات اقتصادی دولت را لمس کنند، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی با اعتماد به نیروهای درون و استفاده از ظرفیت‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: متأسفانه در چهار سال دولت قبل، نگاه به درون و استفاده از ظرفیت‌ها وجود نداشت و اگر این نگاه تغییر پیدا نکند اقتصاد مقاومتی هم تحقق پیدا نخواهد کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر دولت بخواهد در ادامه راه اقتصاد مقاومتی موفق شود، در درجه نخست باید تغییر نگرش خود را در عمق و سیاست تغییر دهد و اقدام و عملیات نیز انجام دهد.

وی با بیان اینکه نباید شعارهای اقتصاد مقاومتی داد بلکه باید به آن عمل کرد، عنوان کرد: اگر شعار اقتصاد مقاومتی را بدهیم ولی واردات ما از خارج به‌گونه‌ای باشد که با شعار تعارض داشته باشد، اقتصاد مقاومتی عملی نخواهد شد.

رجبی با اشاره به اینکه دولت باید از اقتصاددانان کشور که منتقد دلسوز هستند استفاده کند، ادامه داد: اگر این نگاه تغییر پیدا کند که در دوره قبل این را شاهد نبودیم قطعاً موفق خواهیم بود.

وی تصریح کرد: اگر به‌جای اینکه دولت بیاید اشتغال ایجاد و تولید داخلی را تقویت کند، به هواپیما خریدن بپردازد قطعاً این تولید داخلی نخواهد بود و این در واقع نشان از این است که یک عزم جدی برای اقتصاد مقاومتی نیست.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com