کد خبر ۴۶۵۲۳ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۲
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

۱۰ هزار طلبه خواهر فعال مجازی پیشتازان فعالیت در فضای مجازی هستند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در حیطه فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران زحمات ۱۰ ساله به ثمر رسیده و امروز می‌توان ادعا کرد که این ۱۰ هزار طلبه فاصل خواهر پیشتازان تبلیغ و فعالیت مذهبی در فضای مجازی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمود رضا جمشیدی پیش از ظهر امروز در دومین همایش فعالان فضای مجازی خواهران کشور که در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: مؤمن واقعی فردی است که پا از حدود الهی فراتر نگذارد و از فردی هم غیر از خدا هراسی به دل ندهد.

وی با تأکید بر اهمیت وجود خشیت الهی در وجود یک فعال فضای مجازی افزود: اگر خشیت الهی در فردی که در چنین فضاهایی فعالیت می‌کند وجود نداشته باشد می‌تواند همراه با برخی از آسیب‌ها نیز باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: هیچ‌یک از پیامبران الهی نسبت به مسئله فساد بی‌تفاوت نبودند و سر حضرت یحیی (ع) نیز به خاطر همین بی‌تفاوت نبودن در راه فساد از تن جدا شد همچنین قیام امام حسین(ع) نیز اصلاح امت و مبارزه با فسادهایی بود که در جامعه اسلامی به وجود آمده بود.

جمشیدی تصریح کرد: باید سعی کنیم به نحوی در زندگی دنیایی فعالیت کنیم که در خداوند متعال مشتری و خریدار ما باشد چراکه تمام امکانات و مواهبی که خداوند در اختیار ما قرار داده به خاطر استفاده در راه بندگی و هدایت مردم جامعه است.

وی با بیان چالش‌های عصر فناوری اطلاعات ادامه داد: توسعه فناوری اطلاعات این فرصت و امکان را برای ما پیش آورده که بتوانیم از این فضا برای اقامه سنت‌های اسلامی گام‌های موثرتری برداریم چرا که حضور در فضای مجازی یک امکان برای رساندن پیام دین به جان تشنه معارف الهی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خاطر نشان کرد: در عصر فناوری اطلاعات دیگر هیچ توجیهی برای عدم رساندن پیام دین باقی نمانده و در زمان کنونی دیگر جای این مطلب نیست که فردی بگوید سخن من راه به جایی نمی برد.

جمشیدی ادامه داد: در حیطه فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران زحمات 10 ساله به ثمر رسیده و امروز می‌توان ادعا کرد که این 10 هزار طلبه فاصل خواهر پیشتازان تبلیغ و فعالیت مذهبی در فضای مجازی هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور عنوان کرد: تجهیز در بخش ایجاد فناوری‌های بومی و بسترسازی در زمینه ایجاد شبکه‌های پیام‌رسان یکی از اهداف مهم فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران بوده که یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های موجود در سراسر کشور است که بیش از از 15 نوع از خدمات مختلف را پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: آشنایی طلاب با بسترهای فعالیت در فضای مجازی یکی دیگر از برنامه‌های مهم حوزه‌های علمیه برای فعالیت در فضای مجازی بوده که در این زمینه در بیش از 300 نقطه از کشور برنامه‌های ویژه‌ای برگزار شده است.

جمشیدی تأکید کرد: حوزه‌های علمیه به‌دنبال هدف یک طلبه یک وبلاگ است و اعتقاد داریم که با آموزش و همراهی فضلا می‌توانیم در فضای مجازی حضوری مؤثر و بدون آسیبی در این بستر داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: شبکه کوثر نت بزرگ‌ترین شبکه تولید محتوای دینی، تبلیغی و آموزشی است که یک فضای موقت برای فعالیت خواهران در فضاهای مجازی بیرونی و شبکه‌های پیام‌رسان بزرگ در سطح جامعه باشند تا بتوانند بخشی از مشکلات ناشی از این فضا را تقلیل دهند.

وی ادامه داد: از بین 100 هزار فارغ التحصیل بیش از 75 هزار نفر در مراکز مختلف حوزه‌های علمیه مشغولیت دارند همچنین بیش از 15 هزار طلبه خواهر نیز در جامعه المصطفی شاغل هستند که یک ظرفیت بسیار بالا برای اثرگذاری در فضای مجازی است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com