کد خبر ۴۶۷۲۷ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۱

خواب‌های پریشان آمریکا علیه ایران تعبیر نخواهد شد

امام جمعه قم گفت: خواب‌های پریشان آمریکا علیه ایران تعبیر نخواهد شد، چون ملت ایران اسلامی در برابر سخنان سخیف رئیس‌جمهور آمریکا خواهد ایستاد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار ایسنا، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در مصلی قدس افزود: این سخنان سخیف و بی‌پایه ریشه در تعرض‌های پیشین آمریکائیان دارد آمریکا در پرونده 70 ساله خود 100 جنگ و اشغال و مداخله نظامی علیه کشورهای جهان بدون وجهه قانونی ثبت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا پشتوانه رژیم‌های ظالم بوده و بارها بمب اتم و سلاح‌های شیمیایی به کار برده است امروز که رئیس‌جمهور امریکا خود را مدعی دنیا می‌داند از قتل و جنگ‌های اسرائیل پشتیبانی می‌کند.

اعرافی افزود: روحیه آمریکائی‌ها و این هیئت حاکمه همراه با ظلم و استکبار است در حالی که ترامپ ادبیات اراذل و اوباش را علیه ما به کار می‌برد ملت ایران همواره از آمریکا متنفر خواهد ماند.

وی اظهار کرد: مردم ایران تحت فرمان رهبر معظم انقلاب در برابر این سخنان سخیف و این هیئت حاکمه ظالمه خواهند ایستاد و جبهه مقاومت، بینی ظالمان آمریکائی را به خاک می‌مالد و جلوی زیاده‌خواهی‌های آنان را می‌گیرد.

امام جمعه قم در خصوص کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در میانمار یادآور شد: این روزها شاهد بی‌رحمی شگفت‌انگیز و قساوت و قتل و غارت مسلمانان در میانمار هستیم هر چند ما این جنگ را دینی نمی‌دانیم اما حضور ارتش و دولت در صحنه و سکوت مجامع بین‌المللی را محکوم می‌کنیم.

وی با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس گفت: این هفته هم‌زمان با دهه عاشورا قرار دارد این رویداد مهم امتداد عاشورا در عصر ما و مقاومت در برابر تجزیه کشور بود برای نخستین بار کشور ما وارد در جنگ شد و مانع از تجزیه آن شدیم.

اعرافی افزود: دفاع مقدس یک الگوی جدیدی از دفاع را به جهانیان ارائه داد و الهام بخش و الگوی مقاومت در کشورهای اسلامی شد.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی خاطرنشان کرد: انتظار ما تحقق سند تحول آموزش وپرورش، رشد علمی دانشگاه‌ها و توجه به مسائل فرهنگی و آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: هم‌اکنون آموزش و پرورش به لحاظ فضا با مشکلات فراوانی مواجه است و حضور خیرین می‌تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند.

وی ادامه داد: در سوادآموزی قدم‌های زیادی برداشته شده اما باید بیش از این گام برداریم هنوز 33 هزار بیسواد زیر 50 سال و 100 هزار بیسواد در سنین مختلف در قم وجود دارد که باید باسواد شوند.

اعرافی با گرامیداشت فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: عاشورا داستان بزرگ و بی‌نظیری در تاریخ بشریت است در این روز امام حسین(ع) در برابر یک فرهنگ جاهلی ایستاد این واقعه برخورد عادی حق و باطل نیست، بلکه همه حق در برابر همه باطل قرار گرفت.

وی تصریح کرد:عاشورا باید به‌درستی تحلیل شود برخی تحلیل‌های نادرست از واقعه عاشورا جایز نیست وظیفه دیگر ما عرض ارادت به سالار شهیدان و شهدای کربلاست در این راستا تجلی ارادت در زیارت است ذکر مصائب عاشورا و عزاداری و گریه از جمله وظایف تاریخی و مستمر بر عهده ما است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: باید این مشعل فروزان و این رویداد مهندسی شده باقی بماند عزاداری‌ها باید به بهترین شیوه طبق ارزش‌های اسلامی و اخلاقی انجام گیرد.

وی با اشاره به برخی اصول و شاخص‌های عزاداری ناب گفت: رشد و ارتقاء سطح عزاداری‌ها، پرهیز از شبهه‌افکنی در شکوه عزاداری‌ها، توجه به اخلاص و صداقت و دوری از آسیب‌هایی مانند ریا و بیان مصیبت‌ها طبق مستندات اصیل و درست و دوری از خرافات و دروغ از شاخص‌های عزاداری است.

اعرافی تصریح کرد:عزای حسین باید انقلابی و متکی بر فرهنگ شهادت و ایثار باشد در احیای عاشورا باید مسائل سیاسی و اجتماعی مورد توجه باشد ارتقای معرفت دینی نسل جوان و پرهیز از امور که موجب وهن است در عزاداری مورد تأکید می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: قمه‌زنی پایگاه اصیل در عزاداری ندارد و موجب وهن مذهب و خدشه به معارف اهل بیت(ع) می‌شود از طرفی در عزاداری‌ها باید وحدت اسلامی و شیعی مورد توجه قرار گیرد در این زمینه فرقه‌های مختلف به امام حسین(ع) عرض ادب می‌کنند نباید راه را بر آن‌ها بست، چون عاشورا پیامی فرادینی دارد.

امام جمعه قم اظهار کرد: در عزاداری‌ها از تجملات و تشریفات ناصحیح پرهیز شود و شعر و هنر عاشورایی توسعه یابد از طرفی حضور روحانی در تکیه‌ها اهمیت زیادی دارد در این ایام فقیران را از رحمت حسینی و کرامت عاشورایی برخوردار کنیم.

وی گفت: اعتدال در عزاداری در طول سال اهمیت بیشماری دارد نباید هر سال به دهه عزاداری تبدیل شود این افراط‌ها موجب خدشه به عزاداری می‌شود.

اعرافی افزود: رعایت حقوق مردم در این ایام و پایبندی به ارزش‌های اسلامی و اخلاقی به ویژه در شهر قم که میزبان هزاران عاشق اهل بیت(ع) می‌باشد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی یادآور شد: ارتحال آیت‌الله «راستی کاشانی» را تسلیت می‌گوئیم ایشان از چهره‌های بزرگ و خدوم حوزه و از یاران امام(ره) در نجف بود و خدمات زیادی به حوزه ارائه داد و سال‌های اخیر در بستر بیماری قرار داشت.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com