کد خبر ۴۷۰۵۷ انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۳
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

جوانانی که از قم رفتند اما هرگز بازنگشتند+تصاویر

شهر مقدس قم همیشه در خط اول دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی بوده است و در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی شهدای زیاد تقدیم کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  انقلاب نیوز، پیکر شهدای زیادی از قم هنوز باز نگشتند و خانوادهایشان چشم انتظار بازگشت آنها هستند بر آن شدیم تا به مناسبت هفته دفاع مقدس 10 شهید گمنام استان قم که هنوز شهر چشم انتظار بازگشتشان است را معرفی کنیم شهدایی که به دلیل عدم معرفی گمنامتر هم شدند.




شهید جاوید الاثر ابراهیم  آقایی آنالوچه
 

در یکی از درگیری ها، نیروهای ستم شاهی وی را میان آتش که در خیابان شعله ور بود انداختند، اما خداوند ابراهیم را ابراهیم  وار از میان شعله های آتش نجات داد تا در زمان خودش قربانی اسلام شود.

 ابراهیم این تازه داماد 15 روزه  در عملیات طریق قدس که به عنوان خط شکن حضور داشت شهد شیرین شهادت را نوشید و هیچ یک از همرزمانش نتوانستند پیکر وی را پیدا و شناسایی کنند.


شهید جاوید الاثر  ابوالفضل نجات خواه

با شروع جنگ تحمیلی ابولفضل رخت مقدس سربازی را به تن کرد و در لشگر28کردستان گردان166مستقل به دفاع از میهن پرداخت و در تاریخ28/7/62 در منطقه مریوان و زیر بمباران شدید هلیکوپترهای بعثی به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش بین آتش طرفین باقی ماند.


 

شهید جاوید الاثر  احمد چوپان کاظمی

شهید چوپان کاظمی در منطقه دارخوئین و بر اثر بمباران هلکوپترهای بعثی به شهادت رسید پیکر پاکش هرگز بازنگشت و چهل روز بعد از شهادت مراسمی برگزار شد وبه نامش سنگ یادبودی در گلزار شهداء امامزاده ابراهیم قم بناشد.

سالها بعد احمد به خواب یکی از نزدیکان آمده و گفته که جای من خوب است و میان شهدای گمنام بهشت زهرای(س) تهران هستم.



شهید جاوید الاثر  پاسداراحمد وکیلی ناطق

احمد پس از پیروزی انقلاب به سپاه پاسدران پیوست و با تعدادی از برادران سپاه برای آزاد سازی سنندج که توسط ضد انقلاب اشغال شده بود رفت و در درگیری با ضد انقلاب مجروح و سپس اسیر و شهید شد و هیچ اثری از پیکر پاکش به دست نیامد.


 

 

شهید جاوید الاثر  گروهبان دوم امیر عباسی سیروئی

امیر در یکی از گردان مهندسی ارتش مشغول خدمت در منطقه پیرانشهر بود و سال 66 درعملیات نصر 9 در منطقه حاج عمران هنگام خدمت در خط مقدم و پشت فرمان بولدز مورد اصابت ترکش دشمن قرار می گیرد و شهد شهادت را می نوشید و پیکر پاک او و چند نفر از همرزمانش در گودالی که رژیم مبعث برآن مسلط بود جامانده  و همرزمان دیگرش به دلیل شدت حملات عراق  نتوانستند پیکر شهدا را به عقب بازگردانند.




شهید جاوید الاثر  حجت السلام تقی سلیمی پور رودسری

این شهید بزرگوار بعد از پیروزی انقلاب نیز خدمات ارزنده برای حفظ انقلاب انجام داد و بعد از تجاوز رژیم عراق به خاک ایران رهسپار دفاع از میهن شد سرانجام این مجاهد زیرک و خستگی نا پذیر در عملیات قهرمانانه رمضان و در آخرین مرحله عملیات و شب عید فطر سال61 به همراه چند نفر از همرزمانش و پس از باز پس گیری چندین تپه مهم به محاصر دشمن بعثی در آمدند و مزد مجاهدتش  را از خدای خود گرفت و به آرزوی دیرینه اش  که همان شهادت در راه خدا بود رسید و پیکر پاکش در کنار همرزمان شهیدش  مفقود گردید.



شهید جاوید الاثر  حسین حسینی   

من به امر نائب مهدی(عج) بت شکن قرن به خروش آمده برای دفاع از حیثیت و جان و مال و ناموس  کشور اسلامی  به جبهه های جنگ حق علیه باطل رهسپار شدم. اگر من فدا شدم خون ناقابلم را تقدیم درخت شکوهمند انقلاب اسلامی نموده و خود به خود به مرحله پایان مأموریت رسیده ام و امّا کار شما تازه از اینجا آغاز خواهد شد.


 
 

شهید جاوید الاثر  اکبر گل باشی


فرازی از وصیت نامه شهید:

من این راه را خودم انتخاب کرده ام و هیچ زور و اجباری در کار نبوده است من فردی مسلمان و پیرو مبانی اسلام و تابع امر ولایت فقیه هستم، همانطور که می دانید در غیاب پیامبر(ص) و معصوم، شخصی ولایت امور را عهده دار است و من آن شخص را در غیاب امام زمان(عج) جز امام خمینی کسی نمی دانم و همیشه آماده شنیدن دستوراتش هستم.


 

 

شهید جاوید الاثر  حسین خراسانی


 

 

با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به خدمت مقدس سربازی رفت و لباس دفاع از دین و وطن را در ارتش جمهوری اسلامی ایران به تن کرد و در سال 64 و در منطقه عملیاتی قصر شیرین و در نبردی پیروزمندانه شرکت داشت که با اصابت گلوله دشمن به شهادت رسید و به اربابش اباعبدالله پیوست و پیکر پاکش در منطقه عملیاتی باقی ماند هرگز برنگشت و چشمانی را چشم انتظار باقی گذاشت.





 

شهید جاوید الاثر  حسین سعادتی
 

 

شهید سعادتی با وجود اینکه پدر 5 فرزند بود زمانی که دشمن به خاک میهن تجاوز کرد رهسپار جبهه ها شد بار اول و دومی  که به جبهه رفت مجروح شد اما مجروحیت باعث نشد سلاح را بر زمین  بگذارد سال 61 بار سومی که به جبهه سرانجام  در عملیات فتح والمبین در منطقه شوش شهید و به دیدار سرور و سالار شهیدان شتافت و پیکر پاکش مفقود گردید.

 

مرضیه مهدیلو

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com