کد خبر ۴۷۲۸۱ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۰
خطیب جمعه قم :

کشتار لاس وگاس؛اوج ناامنی در آمریکا/ترامپ به جای تهدید ایران به کشور خود بپردازد

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اتفاقات اخیر در لاس وگاس آمریکا گفت:ترامپ به جای تهدید ایران و مسئله برجام به فکر امنیت در کشور خود باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم  ؛آیت الله حسینی بوشهری،امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مصلی قدس  با توجه به‌اتفاق اخیر در لاس‌وگاس آمریکا و تهدیدهای گاه و بی گاه ایران به ترامپ هشدار داد و ابراز کرد: ترامپ باید بداند که به‌جای تهدید ایران و برجام باید به کشور خود پرداخته و بداند مردم امریکا امروز نیاز بیشتری به حمایت دولت خود داشته، به مشکلات و امنیت کشور خود توجه کند و بداند ایران بااقتدار به پیروزی‌های بزرگی دست خواهد یافت.

وی  همه‌پرسی در اقلیم کردستان را با توجه به سخنان مقام معظم رهبری خیانت به منطقه معرفی کرد و گفت: دست آمریکا و اسرائیل در این توطئه به‌روشنی دیده می‌شود و کشورهای منطقه با همکاری دوباره در برابر فتنه جدید بعد از داعش بایستند تا دشمنان هوس نکنند دوباره آشوب را به منطقه بازگردانند.

خطیب جمعه قم کردهای همسایه را به هوشیاری در این فتنه خواند و افزود: باید کردهای همسایه هوشیار باشند و بدانند رهبران آن‌ها با امریکا و اسرائیل قصد تجزیه منطقه رادارند، میانمار و کشتارجمعی در این کشور و آوارگی کودکان و نشانه سوء گیری‌های آمریکا و اسرائیل است و باید مردم جهان نسبت به این سوء گیری‌ها هوشیار باشند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود از مردم برای برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) و حضور جوانان تقدیر کرد و افزود: حضور جوانان در این مراسم نشانه رویش انقلاب ما است و باعث افتخار بوده و برگزاری دسته‌های عزاداری و همچنین مقتل خوانی مظهر توجه جوانان به پیام قیام امام حسین(ع) است و همه جوانان باید بدانند پرونده قیام امام حسین(ع) باید در تمام سال در جامعه جاری و ساری باشد.

  آیت الله حسینی بوشهری فضای دهه عاشورای امسال را با حضور و تشیع شهید حججی در کشور بی‌سابقه دانست و تصریح کرد: این نشانه عشق مردم به شهادت و جهاد درراه خداست و تمام دسیسه‌های دشمنان برای کمرنگ شدن شهادت و جهاد را با شکست روبه‌رو کرده و دوباره مردم ایران را در جهان عزیز کرد.

امام جمعه قم به هفته نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی حافظان نظم و امنیت و ارزش‌های انقلاب هستند و شهادت این عزیزان نشانه ایثار و میزان گذشت و فداکاری آن‌هاست و مردم باید بدانند تک‌تک ما مسئول ایجاد امنیت در جامعه هستیم و نباید همه بار را بر دوش نیروی انتظامی گذاشته و باید خودمان نیز با نیروی انتظامی همکاری و همدلی داشته باشیم.

وی در خطبه اول نماز جمعه به موضوع مصادیق معروف که در هفته‌های گذشته معرفی‌شده بود اشاره کرد و گفت:باید حتماً مصادیق معروف و منکر در جامعه اولویت‌بندی شده و معیارها را درست معرفی کنیم تا این اصول و قواعد مانند نورافکنی جهت اصلی را مشخص کرده و مردم را از حرکت انحرافی بازدارد.

امام‌جمعه قم تصریح کرد: اگر امری ما را در جهت رشد ما و جامعه سوق دهد حتماً معروف بوده و اگر جلوی رشد و کمال ما را بگیر منکر بوده و این مصادیق درستی برای شناخت معروف و منکر در جامعه است و باید در بین رفتارهای اجتماعی و فردی خود بعد همکاری و خیر را در رفتار و سخنان خود رعایت کنیم و هر چه در بعد خیر و تعاون باشد مصداق معروف است و خلاف آن حتماً منکر است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com