کد خبر ۴۷۷۵۹ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۵
معاون اجتماعی دادگستری استان قم در گفت‌وگو با میزان:

مردم از طريق سامانه سجام معضلات و مشكلات را گزارش كنند

معاون اجتماعی دادگستری استان قم گفت: سامانه سجام بر آمده از مطالبات گسترده مردم از دستگاه قضایی و سایر قوا و همچنین نیاز قوا به مشارکت مردم جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران است.

سامانه سجام بر آمده از مطالبات گسترده مردم از دستگاه قضایی و سایر قوا استحجت الاسلام مجید یزدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی وقضایی خبرگزاری میزان، با اشاره به آغاز فعالیت سامانه جامع اطلاعات مردمی قوه قضائیه اظهار کرد: سامانه سجام با رویکرد مشارکت حداکثری مردم در مبارزه با مفاسد و پیشگیری از وقوع جرم تحت عنوان دیده‌بان‌های پیشگیری در سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

وی با تشریح نحوه فعالیت این سامانه بیان کرد: با توجه به اینکه مردم در بطن کار و اصلی‌ترین صحنه‌ها هستند و مسائل را بهتر می‌بینند، در این فرآیند معضلات محلات و مناطق و شهرستان‌ها از خود مردم دریافت می‌شود و بر اساس آن مطالبه‌گری از دستگاه‌های دولتی صورت می‌گیرد و در نهایت اقدامات صورت گرفته به خود مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم خاطرنشان کرد: سامانه سجام به آدرس www.sajam.adliran.ir برای ثبت‌نام همگان در دسترس آحاد مردم قرار دارد.

یزدی تصریح کرد: در این سامانه گزارش‌های مردمی از ثبت‌نام کنندگان به‌صورت اینترنتی و رایانه‌ای دریافت می‌شود و به‌صورت محرمانه و ناشناس در سیستم ثبت می‌شود و پس از ثبت و تأیید مسئولان هسته‌ای و استانی، گزارش‌ها برای دستگاه‌های دولتی فرستاده و مطالبه‌گری می‌شود.

وی شرط ارائه گزارش را ثبت‌نام در سامانه، تأیید مراحل احراز هویت، شناسایی اعضا و سپس درج گزارش‌ها در موضوعات تعیین‌شده به همراه مستندات بیان کرد و افزود: سامانه سجام بر آمده از مطالبات گسترده مردم از دستگاه قضایی و سایر قوا و همچنین نیاز قوا به مشارکت مردم جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران است و از عموم مردم برای ثبت‌نام در سامانه سجام و ارسال گزارش‌های مستند دعوت به عمل می‌آید.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com