کد خبر ۴۷۸۰۲ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۱
تسنیم از جلسه شورای اسلامی شهر قم گزارش می‌دهد

جذب سرمایه باید به‌عنوان راهبرد اصلی مسئولان شهر قم باشد

در دوازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر برجذب سرمایه به‌عنوان راهبرد اصلی و مهم شهر قم تأکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، دوازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم شامگاه امشب به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در ساختمان شهید باکری برگزار شد.

تشکیل 8 ستاد برای برگزاری مناسب ایمن مناسبت‌های ماه محرم

در این جلسه، معاون خدمات شهری شهرداری با اشاره به آمادگی و تلاش‌های شهرداری قم در ایام سوگواری ماه محرم افزود: 8 ستاد در طول ماه محرم در شهر به وجود آمد که سبب شد بحث‌های امنیتی محرم امسال  بسیار بهتر و بیشتر از سال‌های قبل شود که یکی از اقدامات مهم در این زمینه جلوگیری از ورود علامت‌ها به داخل صحن حرم مطهر بود.

وی گفت: سیاه‌پوش کردن تمام فضای شهری و ورودهای شهری در قم  از روزهای ابتدای ماه محرم انجام گرفت و بسترهای لازم نیز در این زمینه  به وجود آمد همچنین تبلیغات محیطی  شهری نیز با استفاده از تجربه‌های قبلی بیشتر با محوریت محتوایی انجام گرفت.

سید امیر سامع بابیان برخی اقدامات مهم شهرداری قم در دهه اول ماه محرم تأکید کرد: زیباسازی المان‌ها و استفاده از نیروهای خدماتی به‌منظور رفاه حال مردم و تجهیز ماشین‌آلات امدادی برای مقابله با برخی حوادث احتمالی و غیرمترقبه  از دیگر اقدامات شهرداری قم در طول ایام ماه محرم و به امتداد آن در ماه صفر خواهد بود.

راهبرد مسئولان شهر قم برجذب سرمایه باشد

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز ادامه داد: قم شهری ارزشمند است که تمام مناطق آن باارزش  است لذا نباید برخی مناطق این شهر را با سخنانی نظیر بی‌ارزشی برخی ارضی  سبب ایجاد معضلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شد همچنین خدمات‌رسانی به تمام مناطق شهری باید به‌صورت مساوی و عادلانه تقسیم شود و تبعیضی در این مسیر در بین مناطق مختلف شهری مشاهده نشود.

علی‌رضا احمدی با اشاره به جایگاه ویژه شهر قم در بین شهرهای کشور تأکید کرد: قم شهری است که سالانه بیش از 20 میلیون نفر مسافر ورودی دارد که ه معنای شهروند موقت هستند و از 120 کشور دنیا نیز در این شهر مشغول تهذیب و تحصیل هستند که لزوم بسترسازی و تجهیز امکانات لازم را می‌طلبد.

وی ابراز کرد: جذب سرمایه در شهر قم باید به‌عنوان یک راهبرد در دستور کار مسئولان قرارگرفته و ستادی نیز به این منظور تشکیل شود تا مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاری در شهر قم مرتفع شود.

شهرداری برای اسکان زائران اربعین آماده شود

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: باید تمهیداتی اندیشه شود تا در تمام مراسلات مذهبی  مردم نقش اصلی را بر عهده داشته باشند و ارائه تسهیلات توسط نهادهای دولتی سبب فعالیت کم مردم نشود.

محمود مسگری  ادامه داد: قم چه در ابتدا و چه در پایان سفر اربعین حسینی(ع) مبدأ مسافران است بنابراین لازم تا  مسئولان استانی در مبحث اسکان و تغذیه زائران برنامه‌ریزی‌های دقیقی داشته باشد.

خدمات‌رسانی ماه محرم باید مردم محور شود

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در بخشی از این جلسه عنوان کرد: هیات مذهبی را باید در خدمات‌رسانی‌های  مراسم‌های  محرم وارد کنیم تا رنگ و بوی برگزاری این ایام با محوریت مردم  و خدمات نهادهای دولتی صرفاً حمایتی و برای بسترسازی انجام گیرد.

علی مالکی نژاد گفت: شهرداری باید از تمام توان خود در مبحث حمل‌ونقل مسافران اربعین حسینی (ع)در مسیر رفت‌وبرگشت استفاده چراکه انتظار از شهرداری قم  بیشتر از تمام بخش‌های دیگر در این ایام است.

 همچنین در دوازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم 3 طرح و لایحه در  صحن علنی مطرح شد که ازاین‌بین لایحه اخذ مجوز اصلاح ردیف‌های بودجه تملک ادامه خیابان سمیه و دروازه ری به تصویب شورا رسید اما لوایح درخواست مساعدت در صدور مجوز در واحدهای اقامتی کوچه آبشار و اخذ مجوز تهاتر مبلغ صدور گواهی عدم خلاف با انتقال عرصه تصویب نشد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com