کد خبر ۴۸۵۹۹ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۸
رئیس مجلس شورای اسلامی:

ایران امنیت را در منطقه برقرار کرده است

لاریجانی در جمع روحانیون بازنشسته سپاه(سابقون) در قم گفت: ایران به رقم تمام تحرکات خبیثانه توانسته امنیت را برای منطقه که اکثریت مسلمان هستند ایجاد کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی آقای لاریجانی در جمع مجمع روحانیون(سابقون) با بیان این که  اسرائیل با هدف ایجاد درگیری در منطقه تلاش می کند ،اظهار کرد: ایران،جایگاه امنیت ساز در منطقه ایجاد کرده و به رقم تمام تحرکات خبیثانه توانسته امنیت را برای منطقه که اکثریت مسلمان هستند ایجاد کند.

وی گزارشی از امور بین المللی، منطقه یی و داخلی کشور ارائه کرد و گفت: در صحنه بین المللی در زمینه مسئله هسته یی اتفاقاتی در یک سال اخیر افتاده و تعهداتی را ایران پذیرفته و اجرا می کند اما طرف مقابل به تمام تعهدات خود عمل نکرد و اسرائیل و عربستان تلاش می کنند تا آمریکا تعهدات را نپذیرد.


لاریجانی تصریح کرد: موضع اروپاییان که متحد آمریکا هستند در مسئله هسته یی با آمریکا موافق نشدند و در جلسات کمیسیون مشترک ادعا کرده اند پایبند تعهدات برجام هستند.


رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران با تیزهوشی توانسته دستاورد بر جام را در صحنه ی بین المللی بگیرد.


وی گفت: در منطقه نیز دشمنی سعودی ها با ایران آشکار شده و جلسه ی ریاض بنظرم تعهداتی از طرف ترامپ به سعودی ها در قبال پولی که گرفت درباره ایران داده شد.


لاریجانی خاطرنشان کرد: آمریکا در منطقه انواع جریان های تروریستی و ضدانقلابی را حمایت می کند و عربستان و اسرائیل در صحنه ی بین المللی و منطقه یی رفتار تحریک آمیز در پیش گرفته اند.


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در هدایت امور با هوشیاری عمل می کند و برخی تصمیمات دشمن هرچند پیچیده اما با عجله شکل می گیرد و دامن گیر خودشان نیز می شود.


وی افزود: باید با اتحاد و همفکری درباره مسائل اقتصادی کشور تصمیمات جدی گرفته شود و بیکاری و اشتغال و مدیریت فضای مجازی برنامه ریزی شود.


گفتنی است این دیدار با حضور مجمع روحانیون بازنشسته در منزل حجت الاسلام محقق رییس مجمع سابقون (روحانیون بازنشسته سپاه) و با هدف بحث و گفتگو درباره مسائل سیاسی و فرهنگی برگزار شد.


پیش از سخنرانی آقای لاریجانی حجت الاسلام محقق گفت: آقای لاریجانی در جایگاه ریاست مجلس شورای اسلامی به عنوان نقطه اتحاد و اشتراک بین مسئولان در مسیر پیشبرد اهداف نظام انقلاب اسلامی حرکت می کند و از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، مراجع و مسئولان شایستگی علمی و کاری دارد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com