کد خبر ۴۸۹۶۳ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۶
33 سال پیش در چنین روزی

هاشمی: جواب اسرائیل بمب و گلوله است

هاشمی درباره مذاکره لبنان و رژیم صهیونیستی گفت: در رابطه با اسرائیل برادران و خواهران ما در لبنان باید محکم بایستند و جواب اسرائیل مانند صدام بمب و گلوله است.

رخدادهای 18 آبان 63

چکیده:

هاشمی: هرکس می خواهد درباره جنگ با ما مذاکره کند اول باید عراق را متجاوز بداند.

 

 آیت الله صانعی: پس دادن اموال طاغوتیان فراری خیانت به اسلام و انقلاب و اهانت به مالکیت است.

 

ما باید خدمتگزار افرادی که تنها به اسلام و انقلاب اسلامی می نگرند و هیچ توقعی هم ندارند باشیم.

 

توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام اسناد لانه جاسوسی آمریکا در مورد شوروی منتشر شد.

 

هاشمی: جواب اسرائیل مانند صدام بمب و گلوله است

در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان نماز جمعه این هفته تهران با شکوه هرچه تمام به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی امام جمعه موقت تهران در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف اقامه شد.

آقای هاشمی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت: مذاکره مظلوم با ظالم همیشه به ضرر مظلوم تمام می شود. عراق اگر می توانست حرف حساب بزند جنگ را شروع نمی کرد اما اگر امروز حاضر به مذاکره شده به خاطر این است که در موضع ضعف قرار گرفته است. ظالمی که در موضع ضعف قرار گرفته باید آنقدر گلویش را فشرد تا اعتراف به ظلم کند و تسلیم حق شود و مذاکره با چنین کسی مفید نخواهد بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: ما اعلام می کنیم هر کس می خواهد با ما مذاکره کند اول باید بگوید عراق ظالم است و متجاوز آنگاه بحث شروع شود که با ظالم چه باید کرد. بحث از اینجا می تواند آغاز شود که این حکومتی که در عراق تجاوز را اغاز کرده صلاحیت ماندن ندارد و باید برود.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره مذاکره لبنان و رژیم صهیونیستی نیز گفت: در رابطه با اسرائیل برادران و خواهران ما در لبنان باید محکم بایستند و جواب اسرائیل مانند صدام بمب و گلوله است. اینها عاقل بشو نیستند. حتی از شکست مفتضحانه ای که عراقی ها در میمک خوردند ما نمی بینیم که اینها درس گرفته باشند ما باید خود را قوی کنیم و ضربه محکم را وارد کنیم و روش کلی ما در روابط جهانی همین است.(1)

 

آیت الله صانعی: باید طوری  برخورد کنیم که در مقابل خون مقدس شهدا، مسئول نباشیم

نماز پر صلابت و دشمن شکن جمعه این هفته شهر مقدس قم به امامت آیت الله صانعی امام جمعه قم در مدرسه امام صادق (ع) و خیابان های اطراف اقامه شد.

آیت الله صانعی در خطبه های این هفته قم ضمن نکوهش هرگونه کمک به ظالمین گفت: اولین راه مبارزه با ظالم قطع رابطه با آن است که ملت محروم و ستمدیده ما با قطع رابطه با آمریکای جنایتکار و رژیم اشغالگر قدس و دیگر جنایتکاران به جهانیان نشان داد که پیوسته با ظالم و ستمگر در ستیز هستند.

امام جمعه موقت قم در همین رابطه به ظلم و خیانت های ایادی رژیم گذشته اشاره کرد و گفت: وقتی برای بررسی دارایی هایی که از وابستگان به رژیم گذشته که به خارج از کشور فرار کرده اند و هم اکنون مشغول توطئه علیه منافع جمهوری اسلامی در دادگاه لاهه هستند مراجعه می کنیم می بینیم طرف تنها بیش از 26 نفر کارگر ساده و راننده داشته است آیا باید اموال او را پس بدهیم اینکار خیانت به اسلام، انقلاب اسلامی و اهانت به مالکیت است. چگونه باید با اینگونه افراد برخورد کنیم که در مقابل خون مقدس شهدا، جانبازان و خانواده های معظم انها مسئول نباشیم. ما باید خدمتگزار افرادی که تنها به اسلام و انقلاب اسلامی می نگرند و هیچ توقعی هم ندارند باشیم.(2)

 

انتشار سری جدید اسناد لانه جاسوسی

 توسط دانشجویان پیرو خط امام اسناد لانه جاسوسی آمریکا در مورد شوروی منتشر شد.

این اسناد که مشتمل بر 7 کتاب و تحت عنوان «شوروی شرق تجاوزگر» منتشر شده مجموعه های 47 تا 53 از اسناد منتشره شده را به خود اختصاص داده است. تا کنون دو کتاب از هفت کتاب از چاپ بیرون آمده است و بزودی منتشر خواهد شد و کتاب های دیگر نیز در دست چپ است. در کتاب های 47 و 48 اسناد بر حسب تاریخ مرتب شده اند و از 29 اسفند 1328 تا 23 دی 1357 را در بر می گیرد. اسناد لانه جاسوسی آمریکا در مورد شوروی از آن جهت حائز اهمیت است که از امکانات، فعالیت ها، مطامع و نقطه نظرهای شوروی در ایران پرده برمی دارد و البته نکته قابل توجه این است که در پس پرده دیدگاه های آمریکا در این رابطه را می توان مشاهده کرد.(3)

منابع:

1. کیهان، 19 آبان 63، ص 22
2. اطلاعات، 19 آبان 63، ص 2
3. جمهوری اسلامی، 19 آبان 63، ص 11

انتهای متن/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com