کد خبر ۴۹۲۱۶ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۶
معاون هلال احمر قم:

مردم قم هدایای خود را برای کمک به زلزله زدگان در اختیار هلال احمر قرار دهند

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: مردم هدایای نقدی و غیرنقدی خود را برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور به این نهاد اهدا کنند ، تا کنون تعداد 60 تن از امدادگران، نجاتگران و همکاران این جمعیت در قالب تیم های امدادی واکنش سریع ، آواربرداری و اسکان اضطراری به مناطق زلزله زده اعزام شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، امیرحسین علیمردانی اظهار داشت: مردم مناطق زلزله زده نیازمند پتو، لوازم گرمایشی، چادر، کنسرو، خشکبار، آب معدنی، لوازم بهداشتی، داروهای ضروری، شیرخشک و وسایل بهداشتی نوزاد هستند که مردم می توانند این اقلام ضروری را اهدا کنند.
وی افزود: مردم استان قم می توانند با مراجعه به پایگاه هلال احمر واقع در خیابان ساحلی و یا سایر پایگاه های هلال احمر کمک های خویش را اهدا کنند تا در اسرع وقت به دست مردم زلزله زده برسد.
به گفته وی پایگاه ها و چادرهای جمع آوری کمک های مردمی هلال احمر قم در حرم حضرت معصومه(س)، خیابان شهدا، میدان جهاد، توحید، میدان شهید دستغیب و منطقه پردیسان از جمله مسجد فاطمه الزهرا(س)، دانشگاه آزاد اسلامی و روبروی پمپ بنزین جاده کهک مستقر است.
وی با بیان این که جمعیت هلال احمر بر اساس لیست اقلام مورد نیاز برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه آماده دریافت کمک های مردمی استان قم است گفت: مردم خیر و نوعدوست می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب99999 نزد کلیه بانک ها و یا شماره کارت 4606-7006-3277-6104 نزد بانک ملت بنام جمعیت هلال احمر واریز کنند.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: همچنین شماره حساب های 702070 و 800300 نزد بانک ملی و همچنین شماره گیری از طریق تلفن همراه با کد #112*3*741* از راه های دریافت کمک های نقدی مردم است.
وی گفت: برای تسهیل در جمع آوری کمک ها، کد #724* نیز برای جمع آوری کمک های مردمی جهت زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص یافته است.
علیمردانی تاکید کرد: مردم از واریز کمک های نقدی به شماره های حساب های شخصی که در فضاهای مجازی اعلام می شود خودداری کنند و کمک های نقدی و غیرنقدی خویش را به مجموعه هلال احمر اهدا کنند تا به دست مردم زلزله زده برسد.
همچنین جانشین معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم در گفت و گویی افزود: همزمان با وقوع زلزله در برخی از استان های غرب کشور و تخریب بخشی از ساختمان های مسکونی هموطنان، جمعیت هلال احمر استان اقدام به ارسال اقلام امدادی و زیستی جهت ایجاد اردوگاه های اسکان اضطراری به مناطق زلزله زده کرمانشاه و غرب کشور کرد.
هادی سلیمی گفت: این اقلام شامل 2 هزار و 880 تخته پتو، 200 دستگاه چادر، 2 هزار رول موکت، روغن، پلاستیک پوششی، آب معدنی، انواع کنسرو و لباس گرم می باشد.
وی ادامه داد: تا کنون تعداد 60 تن از امدادگران، نجاتگران و همکاران این جمعیت در قالب تیم های امدادی واکنش سریع ، آواربرداری و اسکان اضطراری به مناطق زلزله زده اعزام شده اند.
وی گفت: یک دستگاه آمبولانس، چهار دستگاه خودروی نجات و خودروی کمک دار و دستگاه های زنده یاب به مناطق زلزله زده ارسال شد.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 یکشنبه 21 آبان با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
طبق آخرین گزارش های رسمی اعلام شده در پی حادثه مزبور، 423 تن جان خود را از دست داده اند و هفت هزار و 156 تن مصدوم شده اند.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com