کد خبر ۴۹۲۲۵ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خبر داد:

قم رتبه اول در سرعت و دقت ثبت شرکت‌ها

مدیرکل ثبت اسنادواملاک استان گفت: مردم قم درسال ۱۳۹۵، ۲۴ میلیارد تومان و در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۶، ۱۴ میلیارد تومان حق ثبت پرداخت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قم فردا،مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در دیدار با احمد امیرآبادی نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان قم رتبه اول در سرعت و دقت عمل ثبت شرکت‌ها در کشور را دارد، اظهار داشت: هم اکنون از ۱۱۳ دفتر ثبت اسناد موجود در استان ۱۰۰دفتر فعال است.

وی به اقدامات صورت گرفته نیز اشاره کرد و گفت: با اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته جعل اسناد به حداقل رسیده که منجر به کاهش شکایات املاک در دادگستری شده است.

 سلامتی اضافه کرد: تفاهنامه سه جانبه‌ای بین شهرداری و نظاممهندسی و اداره کل ثبت اسنادواملاک استان منعقد شد که اسناد دولتی بین دفاتر ثبت تقسیم می‌شود.

مدیرکل ثبت اسنادواملاک ادامه داد: با اداره کل ثبت احوال استان هماهنگی‌هایی صورت گرفته و در یک سیستم شبکه‌ای به هم متصل شدند.

وی افزود: علاوه بر این ۱۲۷ میلیارد تومان نیز از معوقات بانکی وصول شد.

سلامتی بیان داشت: میزان درآمد اداره کل ثبت اسنادواملاک در سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان بود و در ۶ ماهه امسال نیز ۱۴ میلیارد تومان درآمد کسب شد.

احمد امیرآبادی فراهانی نیز ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته گفت: مشکلات ثبتی هرچه سریع‌تر مرتفع گردد و انجام امورات ثبتی نیز باید با سرعت بیشتری صورت پذیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با برون‌سپاری و مکانیزه کردن امورات ثبتی می‌توان به انجام این امور سرعت داد.

وی اظهار داشت: عدم وجود اداره ثبت در برخی از مناطق قم باعث رفت‌وآمد مردم به مرکز شهر و ایجاد ترافیک و هزینه می‌گردد که ضرورت دارد ضمن بررسی برون‌سپاری و ایجاد ادارات در مناطق، انجام کارها برای مردم سهل و آسان گردد.

نماینده مردم قم در ادامه بیان داشت: این اداره کل باید برای پایین آوردن هزینه‌های امورات ثبتی تدابیری اندیشیده شود و حداقل هزینه از مردم استان اخذ گردد.

در پایان این دیدار برخی از قوانین و مقررات ثبتی به بحث و بررسی گذاشته شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com