کد خبر ۴۹۳۴۸ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۸
رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط‌زیست استان قم:

حکم 3 ماه حبس برای آلوده‌کننده محیط‌زیست در قم صادر شد

رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: مدیر یکی از واحدهای صنعتی آلاینده در استان به 3 ماه حبس تعزیری محکوم‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قم، علی احمدی اظهار داشت: یکی از واحدهای آلاینده که با دفع غیرمجاز پسماند آلوده موجب آلودگی محیط‌زیستی در منطقه شده بود، پس از صدور اخطاریه‌های لازم و طی مراحل قانونی، به 91 روز حبس تعزیری محکوم‌شده است.

وی با اشاره به پیگیری و برخورد قاطعانه با متخلفان زیست‌محیطی در حوزه‌های مختلف در استان قم خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته نیز یکی از متخلفان زیست‌محیطی که به خریدوفروش پرندگان وحشی اقدام نموده بود، به 120 روز حبس تعلیقی محکوم‌شده است.

رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط‌زیست استان قم با بیان اینکه در شش‌ماهه نخست سال جاری 52 مورد اخطاریه آلودگی زیست‌محیطی به واحدهای صنعتی و معدنی استان ابلاغ‌شده است، گفت: طی این مدت 11 واحد صنعتی که به قوانین و اخطاریه‌های زیست‌محیطی بی‌توجه بوده‌اند، پرونده تخلفات آن‌ها به مراجع قضایی ارجاع داده‌شده است.

وی تصریح کرد: در نیمه اول سال جاری با توجه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مأموران اجرایی و محیط‌بانان یگان حفاظت محیط‌زیست استان قم 10 مورد تخلف در حوزه شکار و صید نیز در این اداره کل به ثبت رسیده است که پرونده آن‌ها در مراجع قضایی رسیدگی و احکام آن‌ها صادرشده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com