کد خبر ۴۹۶۶۱ انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۹
عضو هیئت علمی دانشگاه قم:

نگاه میان‌رشته‌ای، کاربرد مفاهیم قرآن در جامعه را نمایان می‌کند

گروه حوزه‌های علمیه: عضو هیئت علمی دانشگاه قم با تاکید بر نگاه میان‌رشته‌ای به قرآن تاکید کرد: نگاه میان‌رشته‌ای از زاویه علوم به قرآن، کاربرد مفاهیم آن در جامعه را نمایان‌تر خواهد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  طلعت حسنی، استاد تفسیر و علوم قرآنی دانشگاه قم امروز اول آذرماه در نشست بررسی موانع و راه‌های هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌های قم بر لزوم توسعه مباحث میان‌رشته‌ای قرآن و علوم تاکید کرد.وی افزود: نگاه میان‌رشته‌ای به قرآن کریم مفاهیم و آیات قرآن را در نظر دانشجویان موثرتر و کاربردی‌تر خواهد کرد و دانشگاه قم نیز در این راستا برپایی نشست‌هایی را در دستور کار خود داده است که از جمله می‌توان به نشست علمی قرآن و نجوم، قرآن در ریاضی و یا ریاضی در قرآن و ادبیات در قرآن و قرآن در ادبیات اشاره کرد.

حسنی با اشاره به سایر فعالیت‌ها بیان کرد: تاکنون 40 دوره تکمیلی تربیت معلم قرآن و 38 دوره مقدماتی از سوی این دانشگاه برای دانشجویان، استادان و کارمندان برگزار شده است.

وی افزود: برپایی مسابقات سالانه قرآن و عترت طراحی شده توسط وزارت علوم و برپایی مسابقات تفسیر قرآن، حفظ، واژه‌های آسمانی، برپایی کلاس‌های آموزشی قرآن از دیگر برنامه‌های این دانشگاه محسوب می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه قم بیان کرد: گذراندن یک واحد درس قرائت قرآن جزء دروس اجباری دانشجویان است و به عنوان شرط فارغ‌التحصیلی آنان لحاظ شده است.

حسنی از اجرای طرح واژه‌های آسمانی در شش دوره خبر داد و اظهار کرد: کارگاه تصحیح قرائت نماز برای دانشجویان، کرسی تدبر در قرآن، برپایی نشست‌های علمی با حضور استادان قرآنی از جمله حجج اسلام پوررضا، مفتح، مودب، حسنی و بررسی موضوعاتی مانند اوصاف بهشتیان، اعجاز تاثیرگذاری قرآن و ... از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

وی برگزاری صبح‌گاه قرآنی ویژه نیروهای خدماتی دانشگاه را از دیگر کارها برشمرد و تصریح کرد: همایش ساعتی با کلام ربانی از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است که 20 آذرماه با حضور رحیم خاکی از قاریان بین‌المللی برگزار خواهد شد.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com