کد خبر ۴۹۷۲۰ انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم:

جلوه وقف در آیات قرآن کریم نمایش اوج رشد انسان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: سنت حسنه وقف در قرآن کریم انسان را درنهایت رشد خود نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم پیش از ظهر امروز در همایش یاوران وقف، که در مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده سید علی (ع)، برگزار شد، با اشاره به این‌که واقفان در همین دنیا، آخرت خویش را خریداری می‌کنند، اظهار داشت: ماندگارترین موقوفات در سطح جهان توسط بهترین انسان‌ها و علما صورت گرفته است.

وی با خوشامدگویی به حاضران در این همایش که با حضور مسئولان، واقفان، خادمان، هیئت‌امنای بقاع متبرکه و اصحاب رسانه برگزار شد، افزود: واقفان کامل‌ترین نوع صدقه یعنی وقف برای خود را انتخاب می‌کنند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم بابیان این‌که واقف رضای  خداوند را در اختیار دارد، تأکید کرد: مراجع عظام تأکید ویژه‌ای برای سنت حسنه وقف دارند.

در این همایش که استاندار قم، ائمه جماعات بخش‌های کهک و خلجستان، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم، مشاور امور حقوقی و ثبتی اداره اوقاف قم، خادمان و هیئت‌مدیره‌های بقای متبرکه در آن حضور داشتند، از واقفان استان قم ازجمله سید رضا آقامیری از خیرین بقعه ساز، حجت‌الاسلام لطفی نیاسر مدیرکل صداوسیمای مرکز قم، مجید اسکندری از گروه حفاظت از بقاع متبرکه و خادم الحسین موکب استان قم، عباسیان مشاور امور حقوقی، ثبتی و احیای موقوفات قم و ابوالفضل طاهری تجلیل شد.

در این همایش همچنین آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از غنچه خانی ساکن خلجستان که باغ کشاورزی و همچنین محل آب باغ خود  به ارزش 500 میلیون تومان را وقف تعزیه امام حسین (ع)  کرده بود، تجلیل شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com