کد خبر ۴۹۷۵۵ انتشار : ۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
حاشیه ها و جلوه های نمازجمعه قم:

از خشنودی برای پایان داعش تا تاکید بر پرهیز از اختلاف به بهانه عیدالزهرا

قم-ایرنا- نمازجمعه عبادی سیاسی جمعه قم که با حضور اقشار مختلف مردمی در مصلای قدس به امامت آیت الله علیرضا اعرافی برگزار شد، با جلوه ها و حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، نمازگزاران قمی با شعارهای 'مرگ بر آمریکا'، 'مرگ بر اسرائیل' و 'مرگ بر آل سعود' و ' درود بر رزمندگان اسلام' خشنودی خود را به خاطر نابودی داعش ابراز داشتند.
آیت الله علیرضا اعرافی خطیب نمازجمعه قم در سخنان خود نابودی گروه تروریستی و تکفیری داعش را به نمازگزاران و مردم قم و جهان بشریت تبریک گفت.

**به مناسبت هفته بسیج تعدادی از دانشجویان و دانش آموزان بسیجی و سایر اقشار با لباس فرم در نمازجمعه قم حضور پیدا کردند.پنجم آذرماه روز بسیج نامگذاری شده است.

**حجت الاسلام و المسلمین محمود اکبری از کارشناس بیان احکام شرعی طی سخنانی قبل از خطبه های نمازجمعه قم با اشاره به اینکه وحدت از اوجب واجبات است، گفت: مبادا به بهانه عیدالزهرا کاری کنیم که زمینه فتنه و اختلاف در کشورهای اسلامی ایجاد شود.وی ادامه داد: برخی فکر می کنند مجالس شادی خودی است و هر کاری می توانند انجام دهند، در حالی که با وجود گسترش رسانه ها و فضای مجازی، هر اقدام و توهینی ممکن است باعث اختلاف و فتنه شود. بنابراین در شادی های خود از هتاکی و توهین پرهیز کنیم.

**حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: پیامبر بزرگ اسلام خود اولین واقف در اسلام بودند، یکی از شهدای مورد توجه جنگ احد در سال سوم هجری یک شهید یهودی است که پیامبر اکرم (ص) در توصیف او فرمودند: او بهترین یهودی است وقتی عازم میدان جنگ احد شد، گفت: اگر در این جنگ به شهادت رسیدم اموال من هبه رسول خدا (ص) باشد واینگونه شد.

**آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری ، آیات ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، سید هاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، محمد رضا مدرسی یزدی عضو شورای نگهبان، محسن خرازی عضو جامعه مدرسین و سایر شخصیت های دینی در نمازجمعه قم حضور داشتند.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com