کد خبر ۴۹۹۶۰ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۶
رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم:

مخاطب شناسی از مهمترین نکات تبلیغ دینی است

قم ـ ایرنا ـ رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم گفت: مخاطب شناسی در مسأله تبلیغ دینی از مهمترین نکات است که باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی در چهارمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم افزود: مبلغان و روحانیان با اقشار مختلف مردم سروکار داشته و بدون تردید بدون شناخت جامعه و مخاطبان، نمی توانند تأثیرگذاری لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه مسأله ارتباطات و تبلیغ از مسائل سنتی و در عین حال روزآمد است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 19 انجمن علمی در حوزه علمیه قم مشغول به فعالیت هستند و کار اصلی آنها عملیاتی کردن طرح های مختلف با استفاده از همه استعدادها و ظرفیت هاست.
رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم در ادامه افزود: علمای شیعه در طول تاریخ اسلام همواره مسؤولیت بزرگ خودشان، یعنی تبلیغ و هدایت جامعه را به نحو احسن انجام داده اند و امروز ندای انقلاب اسلامی با تکیه بر ظرفیت های تبلیغی به سرتاسر جهان انتشار یافته است.
وی همچنین تصریح کرد: مبلغان هم باید به محتوای تبلیغی توجه داشته باشند و هم ابزارهای تبلیغی را به خوبی مورد توجه قرار دهند و تبلیغ دینی گرچه مسأله سنتی است و جایگاه خود را دارد، اما باید از ابزارهای نوین و شایسته به خوبی در این راستا بهره مند شویم.
واعظ موسوی در پایان خواستار ایجاد پایگاه استنادی علمی در حوزه های علمیه و تبیین جایگاه حوزه در سطح بین المللی شد و گفت: حوزه های علمیه باید به همایش های حوزوی، درجه های علمی لازم را ارائه کنند و نباید اینگونه باشد که درجه های علمی برای همایش های حوزوی از وزارت علوم اخذ شود.
سی و ششمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) و چهارمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با حضور آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، آیات تسخیری و مقتدایی، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی و جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و فضلای حوزه های علمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد.
8146 / 6133/خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com