کد خبر ۵۰۰۰۵ انتشار : ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۱
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

علامه طباطبایی(ره) به لحاظ اندیشه ای و فکری یک شخصیت جاودان است

آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری گفت: علامه طباطبایی به لحاظ فکری یک انسان جاودانه است و کتاب‌های این شخصیت بزرگوار پس از چند دهه هنوز مورد استفاده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری شامگاه سه شنبه در همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به اینکه کسی که با خداوند معامله کند، خداوند او را عزیز خواهد کرد، اظهار داشت: شخصیت های بسیاری در حوزه حضور داشتند اما تنها برخی از این شخصیت ها ماندگار شدند.

وی ادامه داد: علامه طباطبایی در زمینه فقه و اصول استاد بود، اما در زمان حیات او، استادان زیادی در زمینه فقه و اصول در حوزه وجود داشتند، به همین دلیل علامه طباطبایی سراغ علم تفسیر قرآن رفت چرا که در آن زمان درس تفسیر قرآن در حوزه نبود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بیان داشت: این شخصیت برجسته درس تفسیر قرآن را در حوزه قم شروع کرد و او زحمت‌های زیادی را برای این درس کشید و علامه طباطبایی با فداکاری در راه خدا توانست که تفسیر المیزان را به نگارش درآورد.

وی با اشاره به برخی افکار در کشور، ابراز داشت: افکار کمونیستی از یک طرف و از طرف دیگر افکار غربی و ماتریالیستی در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های کشور رواج پیدا کرده بود و در شرایطی که اسلام در زمان طاغوت در ایران غریب بود علامه طباطبایی احساس نیاز کرد که باید به سراغ نقد مکاتب فلسفی غربی و شرقی برود.

 

همچنین در ابتدای  این همایش حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی گفت: خداوند وظیفه هدایت معنوی را برای علما قرار داده است، علمای شیعه همیشه به این وظیفه خود عمل و آن‌ها با تکلیف مداری در جبهه‌های مختلف فعالیت حضور پیدا کردند، رهبر معظم انقلاب فرمودند که تبلیغات یک علم است و در دانشگاه‌های مختلف جهان بر روی این علم کار می‌شود.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم، تاثیرگذاری بر مخاطب را نیازمند شناخت کافی از او دانست و تصریح کرد: امکانات ما با امکانات دشمن قابل مقایسه نیست، اما باید توجه داشته باشیم که مبلغ باید از خودسازی لازم برخوردار باشد تا سخنان او در مخاطب تاثیر پیدا کند.

در بخش پایانی این مراسم از آیت‌الله میرمحمدی، آیت‌الله موسوی جزایری، آیت‌الله تسخیری، آیت‌الله حائری شیرازی و حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح زاده به دلیل خدماتشان در زمینه تبلیغ با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com